kyllästynyt

/ #25 Älä tuomitse.

20.12.2013 11:51

Mielestäni parien pitäisi olla kaikkien tasa-arvoisia lain edessä, oli kyseessä sitten hetero- tai homopari. Ihmisiä ei voi länsimaissa jaotella kakkosluokan kansalaisiin seksuaalisen suuntautumisen vuoksi, eikä samaa sukupuolta olevien parien liitto ole keltään heterolta pois. Suomessa on uskonvapaus ja hyvä niin, mutta mielestäni liian moni kristitty rikkoo kirjaansa vastaan pelkästään jo tuomitsemalla muita. Ei tasa-arvoinen avioliittolaki edes liity kirkon toimintaan millään lailla. Elämän täytyy olla hirvittävän rankkaa kun kaikki energia pitää tuhlata vihaamiseen ja sellaisten asioiden vastustamiseen, joille te ette oikeasti edes mahda mitään. Ei kukaan lesbo teidän vihaamisen vuoksi muutu heteroksi, joten mitä jos hyväksyisitte sen seikan että erilaisuus on kaunista ja siirtyisitte tärkeämpiin asioihin?

Rekisteröinti on autoille ja koirille, ei rakkaudelle.

"Herra sanoi: »Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomilla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan» (Matt. 7: 1). Älä tuomitse ketään äläkä omista itsellesi Herralle kuuluvaa asemaa, sillä yksi on tuomari, Jumala, joka tuomitsee eläviä ja kuolleita. Mutta sinä, maallinen ihminen, ota itsestäsi vaarin, sillä olethan sinäkin tuomion alainen, sinäkin odotat tuomiota tekojesi ja pahuutesi tähden. Kuinka uskallat tuomita toista? Nöyrry ja jätä kaikki Jumalan, kaiken Luojan, tuomittavaksi."