Kevyen liikenteen väylä Vantaan Riipiläntien varteen

Nimien kerääminen adressiin on lopetettu ja lista adressin allekirjoittaneista toimitettu Tiehallinnolle.

Suuri kiitos kaikille allekirjoituksensa jättäneille!

- - - - - - - -

Vantaan Seutulassa sijaitsevan Riipiläntien (yhdystie numero 11455) varrelta puuttuu kevyen liikenteen väylä väliltä Seutula – Metsäkylä. Väylän rakentaminen on ollut Tiehallinnon suunnitelmissa useana vuonna, mutta hanketta on siirretty tuonnemmaksi määrittelemättömään tulevaisuuteen.

Riipiläntie on monen Seutulan koulua käyvän lapsen päivittäinen kulkuväylä: koulun reilusta 200 oppilaasta noin 25 % käyttää tietä koulumatkoillaan tai matkalla harrastuksiinsa tai kaveriensa luokse. Seutulan alueen asukasmäärä on jatkuvassa kasvussa ja esimerkiksi tuleva Marja-rata lisää väistämättä liikennemäärää alueella. Puuttuva kevyen liikenteen väylä merkitsee jatkuvaa liikenneriskiä paitsi alueen lapsille, myös muille Riipiläntiellä liikkuville jalankulkijoille ja pyöräilijöille.

Allekirjoita sinäkin adressi turvallisen koulutien saamiseksi lapsillemme ja lähetä vetoomus asiasta myös lähipiirillesi!

Pyydämme allekirjoitustasi 31.3.2007 mennessä. Toimitamme allekirjoitukset Tiehallinnon Uudenmaan tiepiirille aikaistaaksemme kevyenliikenteen väylän rakentamista. Myös Seutulan koulun johtokunta ja koulun johtaja ovat lähettäneet vetoomuksensa Tiehallintoon hankkeen aikaistamisesta.

Lue lisää aiheesta Seutulan kyläportaalin sivuilta osoitteessa http://www.seutulansuuralue.net/.

Kiitos tuestasi!

- Seutulan koulun johtokunta
- Seutulan kyläyhdistys
- Kesäkylä-Koivikko Oy/ pj. Harri Suhonen