kiehuvan koulun lopettamista vastaan!

kouvolassa olevan kiehuvan koulun lopettamista vastaan.

-emme halua lapsiamme suurluokkiin
-haluamme antaa lapsillemme turvallisen ja virikkeellisen kouluympäristön
-Useat perheet Kiehuvan oppilaaksiottoalueen ulkopuolelta on ilmaissut halukkuutensa tuoda lapsensa Kiehuvan kouluun

"nykyinen luokkakokojen kasvattaminen heikentää kaikkien opiskelussa mukana pitämisen mahdollisuutta."sosiaali- ja terveysturvan keskusliiton kannanotto 15.3.06

"Pääministeri Matti Vanhasen II hallituksen ohjelmassa on tavoitteeksi asetettu perusopetuksen ryhmäkokojen pienentäminen osana opetuksen laadun turvaamista. Myös Koulutuksen ja tutkimuksen kehittämissuunnitelmassa vuosille 2007-2012 yleissivistävän koulutuksen yhdeksi kehittämisen kohteeksi on asetettu opetuksen laadun parantaminen ja tähän liittyen riittävän pienten opetusryhmien varmistaminen."eduskunnan sivistysvaliokunnan mietintö 19.9.08

"hallitusohjelman mukaan perusopetuksen laatua kehitetään myös kiinnittämällä huomiota opetusryhmien kokoon. Pienemmät opetusryhmät parantavat opettajien mahdollisuuksia puuttua varhain oppimis- ja koulunkäyntivaikeuksiin, opetus- ja työmuotojen monipuolistamiseen, innovatiivisten ja luovien oppimisympäristöjen kehittämiseen sekä oppilaiden erilaisten lahjakkuuksien huomioimiseen. Samoin opetustilanteiden työskentelyrauhaa voidaan parantaa."opetusministeriön verkkolehti 22.5.08

Lopuksi lainaamme koulumme oppilaan 11-vuotiaan Lydia Iivosen kirjoitusta Kouvolan Sanomissa 6.11.2009.

”Lapset eivät ole mitään sätkynukkeja, joilla ei ole mitään väliä, vaan he ovat hyvin tärkeitä jälkeläisiä, joille on annettava jos ei parasta niin ainakin hyvä oppiminen.”

adressi luovutettu 7.1.2010 kiitokset 292 osallistuneelle!!

NIMIÄ SAA JA KANNATTAA LAITTAA LISÄÄ VAIKKA ADRESSI ON JO LUOVUTETTU OPETUSLAUTAKUNNALLE

MIELENILMAISU KOULUJEN LAKKAUTTAMISTA VASTAAN 22.2.2010 KLO 17-21 KOUVOLAN KAUPUNGINTALON EDUSTALLA VIRALLINEN LUPA ON HAETTU.