Kilpailullinen videopelaaminen

''

Kilpapelaaminen on videopelien pelaamista kilpailullisesti.

Yleisimpiä kilpapelejä ovat reaaliaikaiset strategiapelitensimmäisen persoonan ammuntapeliturheilupelit ja tappelupelit. Niitä pelataan kilpailullisesti sekä amatööri- että ammattilaistasolla. Ammattilaistasolla pelaajille järjestetään liigoja ja turnauksia, joissa yleisimpiä pelattavia pelejä ovat Counter-StrikeQuake ja Warcraft. Aasiassa kilpailupelinä on näiden lisäksi Starcraft, joka on erityisen suosittu Etelä-Koreassa [1].

Parhaille turnauspelaajille sponsorit kustantavat rahoituksen kilpailumatkoille ja usein myös laitteistoja pelaajan tai huolto-organisaation käyttöön. Lisäksi pelaajat voivat saada tuhansiin euroihin nousevia palkkioita. Suurimpien turnausten rahapalkinnot nousevat kymmeniin tuhansiin euroihin, pienemmissä palkinnot liikkuvat muutamissa tuhansissa.'' - Wikipedia

Kilpapelaaminen on euroopassa vielä vähän tunnettu ala, tähän adressiin pyydän kaikkien e-Sportsia harrastavien pelaajien allekirjoituksen, näyttääksemme kuinka paljon meitä todellisuudessa onkaan. Me pelaajat toivomme saavamme tukea ja tietoisuutta lajimme olemassaolosta, positiivisen mediakuvan, enemmän sponsoreita kiinnostumaan suomalaisisesta kilpapelaamisesta, rahoitusta turnauksiin.

Lisätietoa:

www.sett.fi