Klaukkalan yläasteen nimi pysyttävä samana

Nurmijärvellä Klaukkalan keskustassa sijaitsevan Klaukkalan yläasteen nimeä on kaavailtu muutettavan. Ylä-ja ala-asteiden tilalle on tullut uusi yhtenäinen käsite "perusopetus". Näin nimeä haluttaisiin uudistaa, ettei se sisältäisi enää sanaa "yläaste" tai "yläkoulu". Oppilaille annettiin muutama päivä aikaa ensin ehdottaa uutta nimeä ja sen jälkeen äänestää kolmesta eri vaihtoehdosta. Äänestyksen tulokseksi saatiin Klaukkalan Urheilupuiston koulu tai Liikuntapuiston koulu. Muita ehdotuksia olivat Kaviometsän koulu ja Isosuon koulu. Nimen on myös hyvä kertoa, missä koulu sijaitsee.

Koulun oppilailta tai henkilökunnalta ei kysytty mielipidettä koulun nimen vaihdoksesta ennen äänestystä. Äänestys oli pakollinen. Niin kauan, kuin nykyisten Klaukkalan yläasteen, "Kyan" klaukkalalaiset vanhemmatkin muistavat, on koulun nimi pysynyt samana, Klaukkalan yläasteena. Nykyinen nimi on perinne ja tärkeä meille kaikille.