Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Vaadimme "koirakuiskaaja" Cesar Millanin täydellistä poistamista television jokaiselta kanavalta!

Ohjelma sisältää eläinten tarpeetonta kurittamista vastoin Suomen eläinsuojelulakia mm. sähkö- ja piikkipantojen avulla. Ohjelmassa käytetään erityisesti kolmea koulutusmetodia, joita ammattitaitoinen koirankouluttaja ei käyttäisi. Nämä metodit ovat rankaiseminen (eri asia kuin kieltäminen), alistaminen sekä pelottelu.

Cesar Millanin koulutusmenetelmät ovat täysin perusteettomia, sillä paljon parempiin tuloksiin on tutkitusti mahdollista päästä positiivisilla koulutusmenetelmillä (Victoria Stillwell - Isännän ja koiran käytöskoulu).

Uskomaton määrä ongelmakoirien omistajia katsoo kyseistä ohjelmaa toteuttaen siinä käytettyjä koulutusmetodeja omiin koiriinsa. Nämä koirat joutuvat liian usein elämään onnetonta ja väärinymmärrettyä elämää. Eikö olisi siis syytä miettiä, minkälaisia "opetusohjelmia" haluaa kanavilla katsojille välittää?

Olisimme äärimmäisen tyytyväisiä, jos "koirakuiskaajan" jaksot korvattaisiin Victoria Stillwellin isännän ja koiran käytöskoulla, tai jollakin sitäkin tasokkaammalla koirienkoulutusohjelmalla.

Tässä on vielä linkki Inka Luukkosen kirjoittamaan palautteeseen ohjelmaa koskien sekä siihen saapuneeseen vastaukseen: http://www.nelonen.fi/node/109801

OTTAKAA ESIMERKKIÄ JA LÄHETTÄKÄÄ PALAUTETTA KANAVILLE SEKÄ LEVITTÄKÄÄ ADRESSIA! (http://www.livtv.fi/ohjelmat/koirakuiskaaja/etusivu, http://www.mtv3ava.fi/sivusto.shtml/koirakuiskaaja/etusivu)

Lisäys: Jos saat käsiisi, lue Helsingin Sanomat 26.5.2010, D9, niin näet mitä mieltä arvostettu eläintenkouluttaja Tuire Kaimio on ohjelmista.