Koirapuisto Valkeakoskelle

Nyt on hyvä tilaisuus kaikilla valkeakoskilaisilla koiran omistajilla ja toki muillakin laittaa nimi listaan kyseisen asian hyväksi. Ehdotankin että kerätään paljon nimiä ja kyseinen lista toimitetaan valkeakosken kaupungin käsiteltäväksi.

Lain mukaan koira on pidettävä taajamissa kytkettyinä. Koiraa voi pitää taajamissa vapaana ainoastaan koirapuistoissa, koirien harjoituspaikoissa sekä suljetuilla piha-alueilla. Koiran kanssa voi mennä erikseen merkityille koirahiihtäjille tarkoitetuille laduille, mutta yleiseen käyttöön kunnostetuilla hiihtoladuilla koiraa ei saa ulkoiluttaa. Myös yleiset uimarannat, torit toriaikana, lasten leikkipaikat sekä urheilukentät ovat paikkoja, joissa koiria ei järjestyslain mukaan saa ulkoiluttaa.

Valkeakoskella ei koirapuistoa vielä ole, joten eikö vihdoin olisi aika saada myös koiraharrastajille oma paikka, missä koirat saisivat turvallisesti ja laillisesti juosta vapaana ja leikkiä. Kysyntää takuulla on ja tilaa kyseiselle puistolle varmasti löytyy. Valkeakoskella on julkisia puistoja ja muita viheralueita kaikkiaan 74 ha puisto- ym. taajamametsiä n. 241 ha ja leikkipaikkoja 36. Toivoisin koirillekkin oman paikan löytyvän.

koira mansikkapaikka    Ota yhteyttä adressin tekijään