Koirapuisto Harvoila/Siiri, Hämeenlinna

Koirapuisto Harvoila/Siiri/lähialueelle

Nyt on hyvä tilaisuus kaikilla Harvoilan/Siirin ja lähialueiden koiran omistajilla ja toki muillakin laittaa nimi listaan kyseisen asian hyväksi. Ehdotankin että kerätään paljon nimiä ja kyseinen lista toimitetaan Hämeenlinnan kaupungin käsiteltäväksi.

" Lain mukaan koira on pidettävä taajamissa kytkettyinä. Koiran on oltava kytkettynä lain mukaan myös taajamien kupeissa olevilla metsäalueilla, joissa usein kuitenkin koiria vapaana ulkoilutetaan. Koiraa voi lain mukaan taajama-alueilla pitää vapaana ainoastaan koirapuistoissa, koirien harjoituspaikoissa sekä suljetuilla piha-alueilla. Myös yleiset uimarannat, torit toriaikana, lasten leikkipaikat sekä urheilukentät ovat paikkoja, joissa koiria ei järjestyslain mukaan saa ulkoiluttaa edes kytkettynä."

Hämeenlinnassa koirapuistoja on tällä hetkellä vain yksi, joka sijaitsee keskustassa Hämeenlinnan vieressä. Puisto on pieni ja se palvelee ainoastaan keskustan alueen koiranomistajia sijaintinsa ja kokonsa puolesta.

Kaupungin itäpuolella ei koirapuistoa ole, joten eikö olisi aika saada meille koiraharrastajille oma paikka, missä koirat saisivat turvallisesti ja laillisesti juosta vapaana ja leikkiä?  Kysyntää takuulla on ja tilaa kyseiselle puistolle varmasti löytyy. Harvoila/Siiri-alueella asuu paljon koiraperheitä ja alue laajenee kovaa vauhtia!

Puisto olisi sosiaalinen kohtauspaikka niin koirille kuin heidän omistajilleenkin. Luonnollisesti jokainen koiran omistaja keräisi koiransa jätökset siihen roska astiaan joka on niille osoitettu ja puiston yleisestä kunnossapidosta huolehdittaisiin yhdessä. Koirapuisto olisi tarkoitettu kaikille koirille ikään ja rotuun katsomatta.