Koirapuisto Rovaniemelle

Adressi on luovutettu 21.4.2009 Apulaiskaupunginjohtaja Martti Anttilalle, seuraavin saate sanoin

Adressi uuden koirapuiston puolesta Rovaniemelle

Perustimme yksityishenkilöinä kyseisen adressin www.adressit.com sivustolle 15.2.2009 ja nyt sinne on kertynyt yli 500 nimeä asian puolesta. Toivomme tämän osoittavan asiasta päättäville sen, että uusi koirapuisto on tarpeellinen.
Rovaniemen ainoa koirapuisto sijoittuu Ounasrinteelle ja meidän mielestä myös keskustan läheisyyteen tarvitaan koirille oma aidattu alue. Adresissa ehdotetaan yhtenä vaihtoehtona Korkalovaaran pallokentän viereistä metsikköä, jonka alueen kaavoitus koululiikunnan ja urheiluseurojen sekä muuhun virkistyskäyttöön on suunnitteilla.
Valtuustoaloitteessa mainittua 'koiraveron' käyttöönottoa emme adressilla kannata. Lemmikkien pitäminen (joista suurin osa lienee koiria) työllistää useita ihmisiä Rovaniemellä, esim. Julkiset ja yksityiset eläinlääkärit hoitohenkilöstöineen, useita lemmikkitarvikeliikkeitä, lemmikkihoitoloita. Eikä myöskään ole reilua maksattaa sivukylien koiranomistajilla kaupunkilaiskoirien puistoa.
Ystävällisin terveisin adressin perustajat
Ote
14.5.2009 Teknisen lautakunnan pöytäkirjasta,
(Kokouksen TEKNLTK:27.5.2009 14:00:00 pöytäkirja) Löytyy osoittesta http://ktweb.rovaniemi.fi/

Koira-aitaus on osa Arktikumin puutarha-hanketta johon on haettu EAKR-rahoitusta, mutta päätöstä ei ole vielä saatu ja päätös saataneen kesäkuun aikana. Hanke on tarkoitus toteuttaa v. 2009 - 2010.

Esitys:
Apulaiskaupunginjohtaja Martti Anttila:
Tekninen lautakunta merkitsee valtuustoaloitteen ja adressin tiedokseen ja päättää, että koira-aitaus toteutetaan Pohjoisrannalle, mikäli koko hankkeen rahoitus varmistuu.

Päätös:
Tekninen lautakunta päätti yksimielisesti apulaiskaupunginjohtajan esityksen mukaisesti.

Voit vieläkin allekirjoittaa adressin, jos koet asian tärkeäksi.