Kokkolan Koivuhakaan uusi ala-aste

Tarkoituksena on saada koivuhaaan koulu täysremonttiin pikaisesti. Tämä tarkoittaa kaupungilta suuria satsauksia ja puhutaan jopa kymmenistä miljoonista euroista. Jotta päästäisiin asiassa eteenpäin ja saataisiin poliitikot sekä virkamiehet asian taakse, tarvitaan ehdottomasti vanhempien tuki asialle. Yksin on rehtorin ja opettajien vaikea ja miltei mahdoton tehtävä taistella lasten puolesta. Tämä on nähty niin Hollihaan kuin Mäntykankaankin tapauksissa. Molemmissa on ollut todella aktiivinen vanhempien joukko tappelemassa koulun puolesta.

Tämä koulun homeongelma voisi olla nyt se paikka kun kaupungin on pakko toimia. tätä pakkoa lisäisi mitä suuremmassa määrin vanhempien eli kuntalaisten ja veronmaksajien sekä koulun asiakkaiden panos. Totuushan on, että koulu on surkealla tavalla rakennettu ja suunniteltu eikä vastaa niitä vaatimuksia jotka koulurakennukselle asetetaan. Koivuhakaan ei kaupunki vielä tähän päivään mennessä ole suostunut rakentamaan koulua vaan toimii vuokralla yksityisen taloyhtiön parakkitiloissa. VAADIMME että se koulu rakennettaisiin nyt, kun nämä parakkitilat ovat täyskorjauksen ja miltei purkamisen tarpeessa. Miten koivuhakalaiset suhtautuvat tähän asiaan. En voi uskoa, että se on ihmisille aivan sama minkälaisissa olosuhteissa lapset kouluaan käyvät.