Kojonkulmalla tarvitaan asiamiesposti

Me allekirjoittaneet vaadimme Itellaa säilyttämään asiamiespostin Kojonkulmalla.

Itella on päättänyt verkostotyöryhmässään lakkauttaa Kojonkulman asiamiespostin, koska postin asiointimäärä on vähäinen - keskimäärin vain 5 paketin noutoa per päivä. (Mutta kesällä mm. kaikki Hunajayhtymän paketit lähtevät juuri tästä asiamiespostista... ilmeisesti sitä ei haluta laskea tai jotain... ?)

Kojonkulmalta on kaupungin keskustaan matkaa 15 km. Mikäli pakettia lähettämään ja hakemaan täytyy lähteä kaupungille, myös muu asiointi suuntautuu silloin sinne eli se on suoraa vähennystä kyläkaupan asiakasvirtaan. Itellan päätös siis vaarantaa myös kyläkaupan säilymisen Kojonkulmalla! Lisäksi linja-autoyhteydet ovat huonot, joten jos käytettävissä ei ole henkilöautoa postiasiointimatkalla saattaa helposti vierähtää koko päivä.

Itellan omilla internet-sivuilla todetaan (http://www.posti.fi/tiedotteet/2012/20120920_Koylion_posti_Saleen.html), että 'Asiakkaiden uudenlaisiin asiointitarpeisiin vastaavien palvelupisteiden määrää on suunniteltu lisättäväksi 1000:sta noin 500:lla vuoteen 2016 mennessä, jolloin Postin palvelupisteitä on yhteensä noin 1500.' Jos postiverkostoa halutaan laajentaa, niin miksi Kojonkulman palvelupiste aiotaan lopettaa.

Adressi on nyt myös Kojonkulmalla Säterin kaupalla allekirjoitettavana lokakuun loppuun saakka kuten tämäkin täällä netissä. Sen jälkeen adressi toimitetaan Anna Lehtoselle Postiin ja vaaditaan verkostotyöryhmää päättämään asia järkevämmin.

Päätin tässä (16.10.12), että myös liikenne- ja viestintäministeri ja maatalousministeri tulevat saamaan addressin.