Koronan leviämisen alueellinen rajaaminen.

Nyt pitäisi välittömästi rajata epidemiaa maan sisällä, alueellisesti. Eristää niitä alueita joissa Koronaa esiintyy eniten ja ottaa käyttöön eritasoisia ( maan sisäisiä ) matkustusrajoituksia.

Luoda säännöt ( huoltoon, kulkemiseen, logistiikaan, palveluiden ja kauppojen aukioloaikoihin jne. ), valvoa niitä ja asettaa niiden rikkomisesta sanktiot.

Ei ole mitään järkeä siinä, että istumme odottavina ankkoina ja ihmiset matkustavat Helsingistä Rovaniemelle levittäen epidemiaa. Paljon on puhetta tulevista taloudellisista ja inhimillisistä tappioista, ei niinkään siitä miten tilannetta hallitaan mahdollisimman tehokkaasti ja estetään epidemian leviäminen.

Kaikki ongelmat on paremmin hoidettavissa kun niihin tartutaan mahdollisimman aikaisin.

Vaihtoehtona on kaksi; 1. toimia heti voimakkaasti ja hoitaa asia pois mahdollisimman nopeasti 2. Toimia "väljästi" ja hoitaa sen mukana tuomia seurauksia pidemmällä aikavälillä. Samalla taloudelliset ja inhimilliset tappiot kasvavat.

Nyt tarvitaan johtajuutta - Kykyä tehdä nopeasti vaikeita päätöksiä!

Suomessa on varmasti alueita, jotka eivät ole vielä "saastuneet", joten niiden suojelu ja alueellinen eristäminen olisi nyt tärkeää, koska niin voidaan voimavaroja keskittää niille alueille joissa Korona tulee leviämään.

Ensisijaisen tärkeää on myös avoin tiedottaminen ja laajamittainen testaaminen, jotta kokonaistilanne hahmottuu. Jos emme tiedä kuinka moni on sairastunut on taudin leviämistä mahdoton hallita.

Nämä toimet saattavat tuntua monen mielestä nyt liioittelulta, ehkä jopa naurettavilta, mutta olen vakuuttunut, että 4-6 viikon päästä ketään ei enää naurata.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Martti Nappari voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Kannatatko kuolemantuomiota?