Kotipalveluita Jämsään

Sosiaalihuoltolaki sekä lastensuojelulaki velvoittavat kunnat järjestämään kotipalveluita lapsiperheille. (Sosiaalihuolto­laki 17§ ja lastensuojelulaki 2§ ja 36§) Kotipalveluita on järjestettävä alentuneen toimintakyvyn, perhetilanteen, rasittuneisuuden, sairauden, synnytyksen, vamman tai muun vastaavanlaisen syyn perusteella niille, jotka tarvitsevat apua suoriutuakseen tavanomaiseen elämään kuuluvista tehtävistä ja toiminnoista. Kotipalvelu antaa tukea ja ohjausta siivoukseen, pyykkiin, ruokahuoltoon sekä lasten hoitoon. Se on kriisejä helpottavaa ja jopa niiden syntymistä ehkäisevää toimintaa siinä vaiheessa, kun perhe ei ole lastensuojelun asiakas. Jämsän kaupunki ei kuitenkaan kotiapua anna. Haluamme muistuttaa päättäjiä laissa mainitusta velvollisuudesta ja tulemme liittämään nimilistan kaupunginhallitukselle sekä kaupunginvaltuustolle lähetettävään kannanottoon, jossa toivomme päättäjien puuttuvan epäkohtaan pikaisesti. Kiitos kaikille adressin allekirjoittajille!

Sonja Laitinen/MLL Jämsänkoski    Ota yhteyttä adressin tekijään