Kouvolan Hinkismäkeen EI lumenkaatopaikkaa

Kouvolan kaupungin suunnittelema nykyisen lumenkaatopaikan siirtämisestä Hinkismäelle on ympäristörikos (Luonnonsuojelulaki 20.12.1996/1096 ja Ympäristönsuojelulaki 27.6.2014/527). Luonnonkaunis Hinkismäen ulkoilualue ja valaistu kuntorata ovat tulleet läheiseksi useammalle kaupunkilaiselle (patikoijat, lenkkeilijät, hiihtäjät jne.). Hinkismäen ns. yleiskäyttäjien lisäksi alueen "etua" ovat käyttäneet hyväksi koulujen ja lastentarhojen oppilaat, suunnistajat, mäkipyöräilijät, agility-harrastajat, jousiampuajat ja luonnon antimien noukkijat.

Nyt kaupungin aikoma uusi keskitetty lumenkaatopaikka - nimensä mukaisesti - tulee lieveilmiöineen (raskas autoralli, roskaaminen, vesimassat) muuttamaan seudun asukkaiden ja vapaa-ajan harrastajien jokapäiväistä elämää provokatorisesti. Miten käy valaistun radan pohjois-pään ja Mikkelin radan, kunhan aikanaan sulaneista lumista muodostuu edellisen paikan tavoin suuri lampi. Samoin - millaisia lyijy- ja raskasmetallisaasteita tulee liukenemaan maaperään, kunhan happamoituneet lumimassat pääsevät liuottamaan ex ampumaradan maahan hautautuneita ammuksia.

Hautausmaan ja kappelin tilaisuuksien hartaus, rauha ja arvokkuus ovat toissijaisia, kun ohitse jytäävät raskaissa lumilasteissa olevat kuorma-autot ja traktorit. Seurakunta voisi sanoa tässä kohtaa oman sanansa.

Me alueen asukkaat ja kaikki Hinkismäen ulkoilualueen käyttäjät vastustamme suunnitellun lumenkaatopaikan avaamista luonnonkauniille Hinkismäelle.

Esitämme, että kaupungin ko. asioista päättävät henkilöt / tahot etsivät kiireenvilkkaa  uuden lumenkaatopaikan, onhan Kouvolan kaupungilla maa-aluetta 2883,30 km2. Luulisi paremmankin paikan löytyvän, jottei keskelle asutusta tällaista törkeilyä tehtäisi.

Allekirjoita tämä adressi

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö raiskauksista olla kovemmat tuomiot?