Kouvolan Sanomien nettikeskustelun kehittäminen

Kouvolan Sanomat on Kouvolan ja sen lähialueen tärkein, ja luetuin sanomalehti. Myös lehden nettisivut ja artikkeleihin liittyvä kommentointi on suosittua. Keskustelukäytännöissä on kuitenkin puute, joka heikentää olennaisesti keskustelun laatua. Korjattavaksi esitettävä puute on mahdollisuus kommentoida rekisteröitymättä, anonyymisti. Tämä mahdollistaa sen, että sama henkilö voi kirjoittaa rajattoman suurella määrällä eri nimimerkkejä. Anonyymi kommentointi myös lisää olennaisesti henkilökohtaisia loukkauksia, alentavaa ja harkitsematonta kielenkäyttöä, sekä ns. trollausta, joka olennaisesti heikentää keskustelun asiallista ja rakentavaa linjaa.

On tärkeää, että laadukkaan journalismin tukena on laadukasta nettikeskustelua ja mielipiteiden vaihtoa. Siksi esitän, että Kouvolan Sanomat kehittää omaa verkkotoimintaansa luomalla keskusteluun rekisteröitymiskäytännön. Vastaava käytäntö on useissa muissa luotettavissa ja laadukkaissa medioissa.