Savonlinnaan pitää rakentaa kumirouhekenttä

Savonlinnalaisten jalkopalloharratajien harjoitus- ja harrastusolosuhteet ovat olleet jo vuosikymmeniä ala-arvoisia. Tämän vuoksi Palloliitto ja lääninhallitus halusivat avustaa kumirouhekentän rakentamista lämmitysmahdollisuudella julkisilla taloudellisilla tuilla, jotka olisivat kattaneet huomattavan osan kumirouhekentän rakennuskustannuksista.

Tästä huolimatta kaupunginvaltuusto hylkäsi kaupunginhallituksen esityksen tänään lämmitettävästä kumirouhekentästä valtuustosalissa selvin äänin, koska tähän investointiin ei löytynyt katetta, vaan se olisi pitänyt rahoittaa lainarahalla.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Savonlinnaan rakennetaan tässä tilanteessa kumirouhekenttä vaikka ilman lämmitysvarausta. Sillä eri-ikäsiten ihmisten liikuntaharrastusmahdollisuuksia on syytä tukea, koska poliittisten päätösten terveysvaikutuksia on syytä korostaa myös kuntatasolla.

Tämä päätös ei poissulje Mertalan koulun uuden kentän rakentamista tai kiistä koulun kenttätarvetta.

Jaro Koikkalainen    Ota yhteyttä adressin tekijään