Lääkkeettömän päihdekuntoutuksen jatkuminen

Mikkeli-yhteisö( http://www.mikkeliyhteiso.com/ ) on tehnyt laadukasta ja tuloksellista päihdekuntoutusta jo 15 vuoden ajan. Toiminta on lääkkeetöntä ja se perustuu yhteisökasvatukseen sekä vertaistukeen. Yksilökuntoutuksen lisäksi yhteisö tarjoaa perhe- ja parikuntoutusta. Avohoitopalvelujen ja lääkkeellisten hoitomuotojen (esim. korvaushoito) lisääntyessä asiakaskysyntä on merkittävästi vähentynyt ja toimintaa uhkaa lakkauttaminen. Ilmiö on yleismaailmallinen ja koskee psykososiaalisia palveluja kaikenkaikkiaan.

Samanaikaisesti, kun laitoskuntoutuksen määrärahoja pienennetään, on meillä Mikkeli-yhteisössä havaintoja laitoskuntoutuksen tarpeen lisääntymisestä. Olemme saaneet myös runsaasti palautetta siitä, miten kauttamme raitistuneiden ihmisten elämänlaatu on parantunut uusien ajatusten, asenteiden, arvojen ja käyttäytymismallien myötä.

Adressin allekirjoittamalla otat kantaa lääkkeettömien päihdekuntoutuspalvelujen ja Mikkeli-yhteisön toiminnan jatkumisen puolesta.

Mikkeli-yhteisön henkilökunta    Ota yhteyttä adressin tekijään