Lakialoitteet kansanäänestykseksi

Jos olet kyllästynyt valehteleviin poliitikoihin, etkä usko, että äänestämisellä juuri mitään saa aikaan, äänestä edes tätä. Näin saat todella äänesi esille ja tiedät vaikuttavasi oikeasti tähdellisiin asioihin. Eli ideana olisi saada Suomeen järjestelmä, joka on avoin kaikille ihmisille. Järjestelmä sisältää hallituksen luomat lakialoitteet sekä niiden selkokielisen selityksen. Tämän jälkeen kansanäänestyksellä internetin kautta valitaan enemmistön kanta. Tulos olisi samantein nähtävillä sekä listat niistä ketkä äänestivät ja mitä, joten netin kauttakin tullut huijausyritys voidaan karsia pois. Näin voidaan myös tuoda kaikki käsillaolevat asiat ihmisten nähtäville eikä niitä yritetä sumuttaa näkymättömiksi kaikenlaisilla huomion harhaanjohtamisilla, kuten lörtsyjen nimikriiseillä, keskikaljat-pois-ruokakaupasta yms. roskalla.

On jo aika siirtyä pois tästä alkukantaisesta yhteiskunnasta ja nähdä itsemme sellaisina kuin olemme: itsenäisinä, viisaina ja vapaina ihmisinä.