Lappeenrannan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta!

Säästötoimenpiteet uhkaavat jälleen Lappeenrannan kasvatus- ja opetustointa. Maineikkaat, ensi vuonna 50 vuotta täyttävät Lappeenrannan Kimpisen koulun musiikkiluokat komeilevat jälleen säästötoimenpiteiden listalla; tällä kertaa tilaongelman ratkaisijana. Mikäli musiikkiluokat lopetettasiin ja musiikkiluokkalaiset palautettaisiin lähikouluihinsa, niiden toimitiloihin (4 alakoulun luokkahuonetta) saataisiin sijoitettua muita oppilaita. Musiikkiluokkien hintalappu on tässä kohtaa 188 000€. Musiikkiluokat on aktiivinen ja näkyvä vaikuttaja Lappeenrannan musiikki- ja kulttuurielämässä. Ne tekevät paljon yhteistyötä eri kulttuuritahojen (mm. Kauunginorkesteri, Rakuunasoittokunta, Musiikkiopisto, Kaupunginteatteri, Kirjasto jne.) ja muiden tahojen (SPR, seurakunnat, vanhainkodit, päiväkodit, Lpr:n kaupunki, jne.) kanssa. Musiikkiluokkien lakkauttaminen näkyisi ja kuuluisi tyhjiönä kaupungin musiikki- ja kulttuurielämässä pitkälle tulevaisuuteen. Allekirjoittakaa siis adressi Lappeenrannan musiikkiluokkien säästämisen puolesta!

Hanna Rantalainen    Ota yhteyttä adressin tekijään