Lapsiperheiden kotipalvelu säilytettävä Kirkkonummella

Tämä adressi on luovutettu tänään 12.10.09 kunnanhallituksen kokouksessa kunnanhallituksen puheenjohtaja Timo Haapaniemelle ja valtuustoryhmien puheenjohtajille.Lapsiperheille annettavaa kotipalveluapua ei saa lopettaa. Kirkkonummen perusturvalautakunta on tehnyt päätöksen, että säästöjen hakemiseksi kunnassa lapsiperheiden kotipalvelu lakkautettaisiin Kirkkonummella. Lapsiperheiden kotipalvelulla annettava tuki on yksi tärkeimmistä palvelumuodoista, mitä kunnat voivat tarjota lapsiperheille. Jos nyt säästetään varhaisen tuen palvelusta, tullaan vuosien kuluttua maksamaan suuremmat summat kuin mitä nyt halutaan säästää. Järkeä säästöihin ! Edellisen laman aikana monet kunnat lopettivat lapsiperheille annettavan kodinhoitoavun ja nyt nämä kunnat ovat käynnistämässä palvelua uudelleen. Lapsiperheiden kotipalvelun avun turvin moni perhe selviää arjen ongelmista. Masentuneet äidit saavat tukea jaksamiseen ja lasten varhainen vuorovaikutuksen tarve ei kärsi, kun äidin voimat riittävät vauvan hoitoon. Monilapsiset perheet tarvitsevat myöskin apua, jotta useimmiten äidin voimavarat saadaan riittämään kotipalvelun avun turvin. Näin tärkeää palvelumuotoa ei missään tapauksessa saa lopettaa, miksi lasten kustannuksella aiotaan säästää?