Lasihalli Hakaniemen torille

Tällä adressilla keräämme kannatusta Hakaniemen torille toivotulle Lasihallille. Hakaniemen demarit ovat muodostaneet pienen työryhmän joka on kysellyt asiakkaiden, halli- ja torikauppiaiden mielipiteitä mahdollisesta ratkaisusta ja täten taustoittaneet mahdollisten ratkaisujen mielekkyyttä. Torin käyttäjien mielipide on lasihallin puolella.

Taustaa.

Hakaniemen hallin mennessä remonttiin on hallikauppiaille tarpeellista saada ns. väistötilat remontin valmistumiseen saakka. Halliyrittäjät ovat tutkineet erilaisia vaihtoehtoja ja parhaimmaksi nähneet torille rakennettavan lasipintaisen kevythallin. Tilakeskus on kuitenkin tarjoamassa vaihtoehdoksi mm. Prisman eli vanhan Elannon 2. kerrosta joka kauppiaiden näkemyksen mukaan karkoittaa vanhan asiakaskunnan ja tekee elinkeinoharjoittamisen Hakaniemessä mahdottomaksi. Lasihalli sen sijaan mahdollistaisi asiakkaiden palvelun ja hyvän hallikaupan vain pienin hankaluuksin. Torikauppiaat yhtyvät hallikauppiaiden kantaan. Pienimuotoisella katukyselyllä on myös asiakaskunta lasihalliratkaisun kannalla.

Lasihalli vain väistötilana? Ei, vaan kevytrakenteista hallia voi muokata Hakaniemen halliremontin jälkeen ja antaa se torikauppiaiden myyntitilaksi sekä erilaisten kansalaistapahtumien pitopaikaksi. Erilaiset teematorit tai pienfestarit olisivat luonnollisia toimintamalleja tilan käyttöön. Hakaniemen torin ilme kohentuisi ja halli toimisi piristysruiskeena koko Hakaniemelle. Halli myös mahdollistaisi mielekkään toritoiminnan vuodenajoista riippumatta.

Kaikilta mahdollisilta kanteilta kun kauppiaiden esitystä olemme tutkineet ja hankkeen mielekkyyttä torin ja hallin käyttäjiltä kyselleet, ei mikään muu vaihtoehto ole mitenkään kilpailukykyinen lasihallihankkeen kanssa.

Toivomme kauppiaiden hankkeelle kannatusta kaikilta paremmasta Helsingistä, pienyrittäjien toimintamahdollisuuksien edistämisestä sekä halli ja torikaupasta kiinnostuneilta.

Linkki havainnekuviin http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/375868-talta-nayttavat-hallikauppiaiden-suunnittelemat-evakkotilat-lasihalli-hakaniemen

Hakaniemen demarit

Halli ja torityöryhmän puolesta

opintosihteeri

Jari Kinnunen

PS. Jakakaa adressia jos vain on mahdollista.

Kinnunen Jari SDP Hakaniemi    Ota yhteyttä adressin tekijään