Limingan toimipisteen siirtäminen Kempeleeseen peruttava

Viime aikoina on käyty keskustelua siitä, että Limingan toimipisteen turvallisuusala tulisi siirtää Kempeleeseen.

Olemme kuitenkin oppilaiden kanssa sitä mieltä, ettei tämä ole kannattavaa. Limingan toimipisteen yhteishenki tulisi kärsimään, sekä lisäksi koulumme tämänhetkisten tilojen antamat mahdollisuudet monipuoliseen oppimiseen ja harjoitteluun huononisivat näkyvästi.

Olemme huolissamme siitä, onnistuuko tulevissa puitteissa yhtä monipuolinen ja kattavan käytännön harjoittelu. Tällä hetkellä esimerkiksi pelastustoiminnan ja sammutusmiestoiminnan puitteet ovat parhaat mahdolliset, emmekä tahtoisi luopua mahtavasta oppimisympäristöstä.

Limingan koululle tulee päivittäin opiskelijoita pitkänkin matkan päästä ja koulun vierestä kulkeva nelostie antaa heillekin mahdollisuuden helpolle koulumatkalle. Jos koulu taas siirrettäisiin Kempeleeseen, vaikeuttaisi se pitkän matkan kulkijoita hurjasti, sillä kulkeminen monimutkaistuisi ja hankaloituisi.

Osalle pitkän matkan kulkijoista on järjestetty asuntolamahdollisuudet Limingassa ja olemme huolissamme takaisiko Kempeleeseen muutto kaikille paikkaa tarvitseville henkilöille asuntolapaikan. Asuntolassamme on myös todella hyvä yhteishenki ja meille järjestetään pelivuoroja, sekä muuta yhteistä toimintaa ja käytössämme on kuntosali, joka edistää hyvin paljon alallamme jaksamista ja työskentelyä, mikä on mielestämme suuri syy siihen, että koulunkäynti luistaa ja oppilaat jaksavat keskittyä.

Limingan yksikön opiskelijat    Ota yhteyttä adressin tekijään