Lintuvaaran koulun väistötilat Lintuvaaran alueelle

Vetoamme Espoon kaupungin varhaiskasvatus- ja opetuslautakuntaan, että Lintuvaaran alakoulun siirtokoulutilat lukuvuodesta 2012-2013 alkaen sijoitetaan Lintuvaaran alueelle - ei Leppävaaraan. Tällä vaihtoehdolla turvataan parhaiten lapsille lyhyt ja turvallinen koulumatka. Sijoitus lapsille tutulle alueelle edistää myös sopeutumista uuteen tilanteeseen. Koulun yhteenkuuluvaisuuden tunteen säilyttäminen on edelleen mahdollista, jos kaikki opetustilat sijaitsevat Lintuvaaran alueella. Siirtokoulutilojen sijoitus Lintuvaaran alueelle toteuttaa parhaiten lähikouluperiaatetta.

Leppävaaran koulukeskus on väistösijoituspaikkana liian kaukana suurimmalle osalle koulun lapsista ja vaarallisen kulkureitin päässä. Leppävaaran uimahallin- ja maauimalan tulevan rakennushankkeen työmaaliikenne käyttää koulun viereistä katua, ja lasten kyyditseminen Lintuvaarasta lisää edelleen liikennettä. Opetuspisteiden hajauttaminen etäälle toisistaan (osa Lintumetsän koulussa, osa Leppävaaran koulukeskuksessa) vaikeuttaisi myös koulun opetuksen järjestämistä sekä koulun yhteishengen ylläpitämistä.

Vaadimme lastemme saavan jatkaa koulunkäyntiään Lintuvaaran alueella. Väistöaika kestää vuosia, kyse ei ole vain muutamasta lukukaudesta. Ratkaisun täytyy olla kestävällä pohjalla heti alusta alkaen ja taata lapsille mahdollisuus turvalliseen koulunkäyntiin.

Satu Kallio-Kokko    Ota yhteyttä adressin tekijään