Liperin yläkoulu rakennettava Ylämyllylle

Liperin kunnanhallitus on käynyt maanantaina 11.12.2017 äänestyksen (äänin 5-4) Liperin yläkoulun asian ratkaisemiseksi. Kunnanhallitus esittää valtuustolle että Liperin yläkouluntilat remontoidaan Liperin kirkonkylällä.

Tämän adressin allekirjoittaneet ovat erimieltä kunnanhallituksen esityksestä. Me allekirjoittaneet esitämme että Liperin koulukeskuksen peruskorjauksen sijasta rakennetaan uusi yläkoulu Ylämyllylle ja Liperissä remontoidaan tilat ainoastaan alakoululaisille.

Pätevinä perusteluina pidämme että n. 75% yläkoululaisista asuu Ylämyllyn alueella. Myös pidemmällä ajalla katsottuna yläkoululaiset asuvat Ylämyllyn alueella. Ylämyllyn kirjastolle löytyisi luonteva paikka yläkoulun yhteyteen kuten myös uusille liikuntatiloille. Pidämme tärkeänä että lapsille mahdollistetaan nykyaikainen oppimisympäristö sekä terveelliset ja turvalliset tilat niin oppilaille kun kunnan työntekijöillekin.

Mira Romppanen ja Katja Purmonen    Ota yhteyttä adressin tekijään