Lohjan raviradan säilyttäminen hevosharrastajien käytössä

Pyydämme, että Lohjan kaupunki säilyttäisi Tanhuhovin vieressä olevan raviradan ympäristöineen hevos- ja ravivalmennuspaikkana. Lohjan kaupunki on suunnitellut alueelle toimisto- ja teollisuustontteja. Alueen kohtalosta päätetään kevään aikana.

Hevostalous on yhteiskunnallisesti arvostettu itsenäinen toimiala. Se edistää tehokkaalla tavalla kaupungin ja maaseudun vuorovaikutusta. Hevosharrastajien ja hevostaloudessa ammattimaisesti toimivien henkilöiden määrä lisääntyy merkittävästi koko ajan. Lähialueilla toimiviin hevosjalostusliittoihin kuuluu yli 12 000 hevosta.

Tanhuhovin alue olisi hevostalouden toiminnalle sopiva paikka, koska siellä on jo erittäin hieno raviharjoitusrata, jota käyttää tällä hetkellä Lohjan seudun raviharrastajat ry:n yli 40 tallia. Lisäksi aluetta käyttää Palvelus- ja pelastuskoirayhdistys, jolla on alueella harjoitusalue tunneleineen. Lähialueelta ei löydy toista turvallista aluetta harjoitteluun. Poni- ja raviharrastus on myös tärkeää ja nykyaikaista nuorisotyötä.

Reijo Erkkilä, Lohjan seudun raviharrastajat ry    Ota yhteyttä adressin tekijään