Uuden Jyväskylän lukioselkkaus

Uuden Jyväskylän työvaliokunta on esittänyt, että Palokan, Voionmaan ja Vaajakosken lukiot yhdistettäisiin yhdeksi isoksi lukioksi Viitaniemen "kampukselle" vuonna 2010. Tämä "kolmas lukio" vaikeuttaisi varmasti kaikkien näiden koulujen opiskelijoiden elämää, erityisesti Palokan ja Vaajakosken, sillä he joutuisivat kulkemaan päivittäin jopa tunnin koulumatkoja suuntaansa omalla kustannuksellaan. Lisäksi uuden lukion tulo aiheuttaisi sekä tila-, että opetusryhmäahtautta entistäkin enemmän säilytettäviin kaupungin lukioihin, mikä taas huonontaisi oppimismahdollisuuksia. Päättäjät ovat myös pettäneet sekä opiskelijoiden, että äänestäjien luottamuksen, sillä kuntaliitoksen kynnyksellä maalaiskunnan palvelut luvattiin säilyttää. Toisin kuitenkin näyttäisi käyvän.
Kaiken kaikkiaan yli 700 oppilaan lukio olisi erittäin huono oppimisympäristö ja aiheuttaisi varmasti opiskelijoille entistä enemmän stressiä ja muita ongelmia.

Allekirjoittamalla tämän adressin vastustatte "kolmannen lukion" kauhusuunnitelmien toteutumista ja edistätte samalla sekä Uuden Jyväskylän, että samalla koko Suomen nuorten tulevaisuutta.
Adressi luovutetaan syksyn kuluessa päättäjille Palokan lukion oppilaskunnan hallituksen toimesta.

Palokan lukion opiskelijat

Anna-Leena Lounaskorpi    Ota yhteyttä adressin tekijään