Karhulan koulun tulevien 9.luokkien hajoittaminen

ADRESSI TULEVIEN 9.LUOKKIEN HAJOITTAMISESTA
*******************************************

Karhulan koulu, yläaste

Kuulimme, että nykyiset 8 luokat aiotaan hajoittaa, ja kyse on vain yhdestä vuodesta (9.luokka).

Lainattu koulun tiedotteesta:
"Johtuen sivistystoimen säästöistä ja koulujen yhä pienenevistä tuntimääristä joudumme yhdistämään ensi lukuvuoden kuusi 9.luokkaa viideksi luokaksi"

Ja tuo tiedote meille vain yhtenä kauniina päivänä jaettiin.

Käsittääksemme tällä tavalla säästetyt rahat käytetään Kotkan ehostamiseen, muun muaassa Pasaatiin, Toriparkkiin ja tulevaan Merimuseoon.
Ihmettelemme, kuinka kaupunki käyttää ensin rahansa ylimääräisiin rakennuksiin ja vasta toisella sijalla tulevat Kotkan koululaiset.
On outoa, että rahaa riittää erilaisiin asukkaiden ja turistien huvituksiin, mutta ei ylläpitämään yhtä luokkaa.

Kyseessä on viimeinen lukuvuotemme, joten onko järkevää hajoittaa luokkia yhden lukuvuoden ajaksi? Tai miksi ei voisi tiivistää tulevia 7. luokkalaisia?
Rahaa voi varmasti säästää muullakin tavalla, toisin kun hankkimalla koulun luokkiin laajakuvatv:itä, huippuluokan vuokratietokoneita, tai muuta vastaavaa.
Onko Kotkan kaupungin ehostaminen tärkeämpää kun koululaisten hyvinvointi?

Meille on tärkeää toimivat luokat, joissa on hyvä yhteishenki. Olemme saaneet näiden kahden vuoden aikana luokistamme mukavan työympäristön. Luokkien hajoittaminen vaikuttaa meistä jokaiseen henkilökohtaisesti negatiivisella tavalla. Itkujakin on tullut, joutuessaan koulukiusaajan kanssa samalle luokalle, tai aivan uuteen luokkaan ilman kavereita!

Pyydämme Teitä osallistumaan adressiin, ja tukemaan luokkien pystyssäpitämistä!

Tämä adressi toimitetaan koulun päättävälle hallinnolle, ja sivistyslautakuntaan.

------------------------------------------------------------------------------
Onhan se kiva että kattilat metsän keskeltäkin on samaa mieltä, mutta jos nyt pysytään ihan kunnon nimissä.