Lutakon sataman turvallisuus, toimivuus ja pysäköintiongelmat

Me Lutakon venepaikkojen omistajat olemme huolissamme useasta asiasta:

- ihmisten turvallisuus; laitureilla käy asiattomilla asioilla olevia henkilöitä, jotka eivät kunnioita muita ihmisiä ja/tai muiden ihmisten omaisuutta. Lisäksi näiden kävijöiden joukossa henkilöitä, jotka ovat hukkumis-tai loukkaantumisvaarassa yleensä päihdetilan vuoksi. Koemme oman turvallisuuden riskiä, koska kaikki asiattomilla asioilla olevat eivät välttämättä suostu poistumaan vaikka ystävällisesti ilmaisee että he häiritsevät. Veneissä yöpyy lapsiperheitä ja turvattomuuden tunne ei ole mukavaa.

- asiattomuus; veneisiin ja laitureilla käydään virtsaamassa ja ulostamassa; olisivatko yleiset wc:t sataman alueella tähän helpotus

- omaisuuden tuhoaminen, varkaudet: veneisiin tehdään ilkivaltaa, nämä ovat veneen omistajien tappioita

- veneisiin tunkeutuminen; veneisiin tunkeuduttu ja vietetty siellä yö, samalla sotkien ja tuhoten. Tuntuu samalta kuin kotiin tehtäisiin tunkeutuminen ja varkauksia; ei siis hyvältä.

- autopaikkojen vähyys, veneilijöillä on yleensä mennen ja tullen tavaraa ja kun paikat ovat vähissä joudut melko pitkienkin matkojen päähän auton viemään. Lisäksi epävarmuutta milloin saa pysäköidä parkkipaikalle ja milloin ei. Arvostaisimme suuresti että meillä olisi merkityt paikat.

On hienoa että ihmiset voivat kulkea laitureilla ja ihailla veneitä.

Lisäksi Lutakon satamaan on viime vuosina panostettu ja ihmisten on hyvä viettää siellä aikaa.

Mietimme kuitenkin miksi laitureille pitää päästä yöaikaan.

Toivomme että kaupunki ottaa meidät huomioon. Mielestämme kulku olisi hyvä rajoittaa tiettyihin aikoihin. Tämä sujuisi parhaiten portilla ja kylteillä jossa kielletään asiaton oleskelu laiturilla.