MAA EI OLE VAIN IHMISIÄ VARTEN!

Kuvittele olevasi koira. Kuvittele, että olet juuri herännyt uniltasi ja haluaisit leikkiseuraa. Havaitset että omistajasi puhuu puhelimessa. Menet hänen luokseen. Haet huomiota kiehnäämällä jaloissa, näyttäen hienoimmat temppusi jotka tiedät. Omistaja mulkaisee sinua vihaisesti, ja potkaisee sinut agressiivisesti pois jaloistaan. Haukut kivusta, jonka tunnet kyljessäsi. Äänesi on todella kantava, joka kuuluu varmasti naapureille. Nyt omistajasi katsoo sinua vielä vihaisemmin ja sulkee puhelimen. Hän ottaa viereiseltä pöydän päältä löytyvän hiuslakkapullon ja lyö sinua sillä koko ruumiseen. Saat kuulla kivun ja tuskan oheessa, kuinka sinusta on vain haittaa eikä hän saa tehdä mitään rauhassa.

Joskus eläinrääkkäyksen syntyessä, eläimen ei ole tarvinnut tehdä mitään. Riittää että olet hauras, puolustuskyvytön ja heikko. Riittää että on eläin, joka ei vaan voi puolustaa itseään uhan syttyessä. Näin ihminen varmistaa että hänen ei tarvitse kamppailla rääkkäyksen syttyessä, vaan hän saa olla kuningas. Eläinrääkkäyksessä eläinuhri ei voi nostaa pahoinpitely syytettä, hankkia juristia ja taistella tätä vastaan oikeudessa voittaen tai häviten, niinkuin ihmiset. Ei, hän vain alistuu. Koska hän on eläin. Hän ei voi muuta. Hänellä ei ole minkäänlaista arvoa.

Mieti omalla kohdallasi, pystyisitko puolustamaan itseäsi viisi kertaa suuremman, kahdeksan kertaa älykkäämmän, teräaseiden ja muiden lyömäaseiden omistaman olennon käydessä kimppuusi? Et, et voi.

Olen erittäin hämmentynyt siitä, kuinka Suomen valtio tuomitsee eläimeen kohdistuvan väkivallan. Tämän hetkisen tietoni mukaan eläimen kiduttamisesta, väkivallasta ja sen johtamasta kuolemasta tulee vain muutaman satasen sakkoa, muutaman vuoden eläimenpitokiellon ja joskus vankeustuomio väkivaltaisuuden suurudesta riippuen. Oikeasti, tuskin ketään lämmittää se, että tappaaja maksaa vaivaisen 200-800 euroa sakkoa, ja eläimenpitokieltoakaan tuskin kukaan kahdella silmällä vahtii. Minusta eläinrääkkäyksen ansiosta kuolleen eläimen "tapahtumaa" pitäisi kutsua murhaksi.

Yhdysvalloissa taannoin, mies ajoi sorsan päälle ruohonleikkurilla ja sai tästä teostaan vankeustuomion. Iltalehteä lainaten: "Suomessa olisi tästä teosta vain päälaelle taputettu." joka pitää hävettävästi paikkansa. Myös taannoin Ilta Sanomissa oli huikea otsikko: "Reko-koiran kiduttaja joutui vankilaan." Huikeaa! Vihdoin oikeutta, kuinka kauan nuo paskiaiset saivatkaan vankeutta? 35 päivää. 35 päivää?! Ette ole tosissanne? Ei emme ole. "Hän sai myös 420 euron sakon." Huikeaa. Tosi. Ei, ei helvetissä ole. Tuolla hinnalla ei saa edes kunnon tietokonetta, ei tuo hinta korvaa eläimelle koituvaa kärsimystä joka tässä tilanteessa oli runsas.

No niin jatketaanpa lukemista. "Nainen ei osallistunut pahoinpitelyyn, mutta oikeus katsoi, että hänen olisi koiran omistajana pitänyt puuttua 21-vuotiaan miesystävänsä tekemisiin. Naiselle oikeus määräsi sakkoja 180 euroa." Voi herran jumala. Säälittävä leivänpaahtimen hinta. Ja vielä se, että nainen ei koiran omistajana puuttunut tilanteeseen vaan katseli tyynesti viereltä kun miesystävänsä hakkaa tätä paistinpannulla. No mikä oli syy? Varmasti joku tosi vakava, kun on noin törkeään temppuun alentunut. Kaukosäätimen järsiminen. Kaukosäätimen järsiminen? Oikeasti? Kaukosäätimen? Kapistus, joka on tehty taas yllätys yllätys tyydyttämään ihmisen tarpeita, kun ihmiset eivät jaksa nousta sohvaltaan vaihtamaan kanavaa.

Myös samaiselta sivulta löysin artikkelin, jossa kerrottiin että ruotsalaismies sai ennätysmäärän vankeustuomiota eläinrääkkäykseen liittyen kiduttaessaan koiransa kuoliaaksi. No, mikä on eläinrääkkäysesta saatu pisin tuomio? Vuosi ja jotain kuukausia päälle. Vain vuosi? Vuosi, siitä tuskasta ja kivusta minkä ihminen on eläimelle tuottanut. Vielä uskomattomampaa ja järjettömämpää on se että jos ihminen tappaa toisen ihmisen, on tuomio keskimäärin miehillä yhdeksän vuotta ja viisi kuukautta, ja naisten kahdeksan vuotta ja kahdeksan kuukautta. Ja eläimen taposta maximissaan kaksi vuotta oli se kumpi vain ja miten vain?

Ihminen ei ole ainut elävä joka asuu tällä maanpäällä. Ihminen ei ole maan keskipiste. Huomaten, että Raamatun mukaan Jumala on luonut eläimet, ja luonnon ENNEN ihmistä. Ihminen on ottanut tyrannin roolin tästä maasta, joka on surullista. Myös häpeäkseen pitää myöntää itselleen, että kuuluu tuohon samaan iljettävään sukuun. Ihminen luulee olevansa kaiken valtias, koska on ainut otus joka pystyy kommunikoimaan selkeästi ja ilmaisemaan selkeästi itsensä, jos tuntee esim. kipua. Eläimet eivät. Joten koska eläimet eivät osaa ilmaista itseään kunnolla, on ihminen alkanut pitämän eläimiä sellaisena käsitteenä, ja ne ovat alempi arvoisia jotka nyt vaan sattuvat elämään täällä että ihmiset saisivat jotain viihdettä pyydystäessään ruokaa. Käsite, että eläimet eläisivät vain ihmisiä varten on aivan kamala.

Myös ihminen ehkäisee vaaralliset kemialliset reaktiot omaan pärstäänsä (jonne ne testien jälkeen joka tapauksessa joutuu.) Niitä me kutsumme eläinkokeiksi, joka lasketaan myös tietynmäärin eläinrääkkäykseksi. Metsästin netistä meikkibrändejä, jotka testaavat kosmetiikkansa tai niihin kuuluvia aineita eläimillä. Lähteenä käytin eläinoikeusten puolustusyhteisö PETA:n sivuja, jotka pitäisi olla tarpeeksi luotettavaa tietoa.

Listassa oli mm. L´oréal, MaxFactor, Rimmel, Maybelline, Wella, Schwartzkopf, Garnier, Palmolive, Dove, Vichy, L'Occitane ja MAC . Kaikki nuo merkit testaavat meikkinsä eläimiin. Elämme 2015 lukua, eivätkä ihmiset vieläkään ymmärrä eläinkokeiden vakavuutta, ja sitä että se ei ole ainut vaihtoehto. Ihmiset ovat todella valmiita uhraamaan useita eläimiä oman kauneutensa ja pärstänsä hyväksi.

(kaikki eläimillä testaavat merkit: os. http://www.caringconsumer.com/pdfs/companiesDoTest.pdf )

Eläimet eivät osaa puolustaa itseään tälläisissä asioissa, joten siksi olen täällä kirjoittamassa tätä. Uskon tulevaisuuteen jossa on eläinten, ihmisten ja luonnon tasa-arvo. Tulevaisuus, jossa kaikki ovat samanarvoisia. Se toteutuu jos me autamme.

Jos olet kanssani samaa mieltä, että eläimet kaipaavat enemmän oikeuksia, allekirjoita tämä andressi ja pyydä ihmeessä muitakin allekirjoittamaan tämä!

Hyvän puolesta! :)

Huolestunuthumaani    Ota yhteyttä adressin tekijään