Maahanmuuton kaikki kustannukset on julkistettava

Valtion, kaupunkien ja kuntien on julkistettava maahanmuutosta aiheutuneet kaikki kustannukset koko "koneisto"mukaan lukien.

Adressin sisältö tulee vielä tarkentumaan, adressin aihe ei muutu mihinkään.+ pienet muotovirheet korjataan myöhemmin.

Ulkomaalaiset turvapaikanhakijat kokonaismäärät/kansalaisuus sekä alaikäisten/täysi-ikäisten kohdalla aiheutuneet kustannukset vuosilta 1980-2010 erikseen alla mainituilla tavoilla.

Humanitaariset turvapaikanhakijat kokonaismäärät/kansalaisuus sekä alaikäisten/täysi-ikäisten kohdalla aiheutuneet kustannukset vuosilta 1980-2010  erikseen alla mainituilla tavoilla.

YK:n virallisen pakolaisstatuksen omaavat turvapaikanhakijat kokonaismäärät/kansalaisuus sekä alaikäisten/täysi-ikäisten kohdalla aiheutuneet kustannukset vuosilta 1980-2010 erikseen alla mainituilla tavoilla.

sekä

työperäisen maahanmuuton kokonaismäärät/kansalaisuus sekä alaikäisten/täysi-ikäisten kohdalla aiheutuneet kustannukset vuosilta 1980-2010 erikseen alla mainituilla tavoilla.

Kustannukset ilmoitetaan todellisina summmina sekä myös erikseen keskiarvona, € euroina tai euroksi muutettuina / kansalaisuus / alaikäinen tai täysi-ikäinen / kuukausi kustannus / vuosi kustannus.

Kaikki aiheutuneet kustannukset ovat eriteltävä allaolevilla tavoilla, lisäksi esim. sosiaali-ja terveyspalveluissa on eriteltävä hyvin tarkasti kaikki erilaiset tuet, tukemisen muodot sekä terveydenhuollon kustannukset, mukaan lukien kunnallisesta terveydenhuollosta ja mahdollisesti yksityiseltä puolelta.

Erityisesti perheiden yhdistämiseen liittyvät kaikki mahdolliset kulut eriteltynä vuosilta 1980-2010

Kotouttamiseen liittyvät kaikki mahdolliset aiheutuneet kulut eriteltynä vuosilta 1980-2010

Opetus- ja kouluttamiskuluihin liittyvät kaikki mahdolliset aiheutuneet kulut eriteltynä vuosilta 1980-2010

Työllistymiseen liittyvät kaikki mahdolliset aiheutuneet kulut eriteltynä vuosilta aiheutuneet kulut vuosilta 1980-2010

Asumiseen liittyvät kaikki mahdolliset aiheutuneet kulut eriteltynä vuosilta 1980-2010

Sosiaali -ja terveyspalveluhin liittyvät kaikki mahdolliset aiheutuneet kulut eriteltynä vuosilta 1980-2010

Kulttuuri -ja vapaa-ajanpalveluihin liittyvät kaikki mahdolliset aiheutuneet kulut eriteltynä vuosilta 1980-2010

Kielten opetuksesta kaikki mahdolliset aiheutuneet kulut eriteltynä vuosilta 1980-2010,

Muiden avustavien tukien tai toimenpiteiden kustannukset taksi, bussikuljetukset tai muun mahdollisesti julkisen kulkuneuvon käytöstä aiheutuneita kustannuksia (aiheutuneet kulut) vuosilta 1980-2010 eriteltynä), sekä valtion tai kuntien maksamat mahdolliset puhelin/yhteydenpitokustannukset muihin maihin aiheutuneet kulut vuosilta eriteltynä 1980-2010.

Lisäksi erikseen on oltava lähiympäristölle sekä Suomen ympäristölle aiheutuneet kaikki kustannukset kansalaisuuden mukaisesti, jotka aiheutuvat esimerkiksi lämpimistä maista kylmään maahan muuttaneiden kohdalla lisääntyneestä kulutuksen/kustannuksien noususta suomessa, koska lämpimän ilmasto maan kulutus on aivan erilainen kulutus verrattuna kylmän ilmaston maan kustannuksiin.

Verrokkihenkilönä pidetään kantaväestön edustaman henkilön aiheuttamia kustannuksia samoista ylläolevista kustannuksista suhteutettuna väkimäärään kansalaisuuden perusteella.

Koko koneisto voi tarkoittaa mahdollisten tulkkien palkkausta, asioihin liittyvien työntekijöiden mahdollista palkkausta, poliisien mahdollista palkkausta, rajavartijoiden mahdollista palkkausta, turvapaikankäsittelijöiden mahdollista palkkausta yms.

Kaikkea mikä vain liittyy osittainkin maahanmuuttajien vuoksi lisääntyneiden palveluiden tai toimenpiteiden johdosta tehtyihin resurssimuutoksiin, jotka ovat todettu riittämättömäksi vuosilta 1980-2010.

Maahanmuuton kustannukset on lisäksi eriteltävä humanitaarisen maahanmuuton kohdallakin siten, että alaikäisten kustannukset  €/henkilö/kk, jossa taas on eritelty eri kohtiin summat mahdollisen toimeentulotuen ja muiden ylläolevien nimikkeiden kohdalla samoin toimitaan täysi-ikäisten kohdalla, verrokkihenkilönä pidetään kantaväestön edustaman henkilön aiheuttamia kustannuksia samoista ylläolevista palveluista/tuista tai tukimuodoista.

Pientä taustaa:

Eri kaupunkien ja kuntien toimesta lakkautuslistalla on kouluja, vanhainkoteja, lastentarhoja yms.
joten luonnollista on että tutkimuksista/kustannuksista saatuja tietoja voidaan ja pitääkin käyttää hyödyksi maahanmuuttajien aiheuttamien erilaisten kustannusten pienentämiseksi.

Humanitaarisen maahanmuuton kustannukset on vuosittain arvioitu varovaisesti 1,5 - 2 miljardiin euroon, kansalaisten on saatava tietää todelliset luvut, ilman arvioita tai vailla tieteellistä pohjaa.

Miksi eräs tunnettu naisministeri (rkp:sta) ei sitten millään halua maahanmuutoskustannuksia julkistettavan edes "kansanedustajille" tai kansalle?

Miksi sisäministeri (kok) veli on mukana vastaanottokeskuksiin liittyvässä kiinteistöbisneksessä, eikö asiassa ole kansan mielestä yhtään mitään ristiriitaista/moraalista epäkohtaa joka voisi tulla mieleen viimeistään nyt, tai kenties myöhemmin?

Kansan on viranomaisten vallitsevan julkisuusperiaatteen mukaisesti saatava tietää mihin verorahoja käytetään, sekä kenen etua meidän maassaa ajatellaan, suomalaisten vai ulkomaalaisten etua, kun näin tärkeää tietoa salataan/suojellaan, voisiko olla että kansamme"heräisi" kun maahanmuuton koko hintalappu on esillä ja samalla maassamme (pitää) nostaa veroja esim. kokoomuksen sekä keskustan toimesta hyvin mielellään, jolloin suomalaiset köyhät ja vähävaraiset ovat välittömästi ison kurjuuden edessä, verot lisääntyy, energia verot ja energia kallistuu, ruoka kallistuu jne. Kaikki sellainen tulee kallistumaan joka on välttämättömyystarvike ainakin 700 000 suomalaiselle köyhyysrajan alapuolella olevalle.

Jope Ruonansuuta mukaillen "aatteleppa ite, ihan ite"

Asiaan liittyen:

Turun kaupunki on tilannut Turun ammattikorkeakoululta selvityksen maahanmuuttajien kotoutumisesta aiheutuvista kustannuksista. Apulaiskaupunginjohtaja Maija Kyttä (kok) on tehnyt päätöksen tilauksesta. Hinnaksi tulee 20 000 euroa.

Kyse on seurantatutkimuksesta, sillä edellisen kerran kuluja ynnäiltiin vuonna 2001.
Tuolloin selvisi, että alle kolme vuotta Suomessa olleista maahanmuuttajista koitui Turulle noin 13 miljoonan euron menot vuodessa. Valtion tuki kattoi summasta vain vähän yli 4 miljoonaa.

Selvityksessä lasketaan yhteen Turulle koituvat menot

Työ ja sen aineisto ovat luottamuksellisia. Turulle jää yksinoikeus selvityksen hyödyntämiseen ja julkistamiseen.

Lähde: TS Lehti 22.05.2010

*****

1. Me kansalaiset/kuntalaiset vaadimme että tulevat kustannusselvitykset on tehtävä ja julkaistava, sekä niihin liittyvät mahdolliset tutkimustulokset että aikaisemmin tehdyt mahdolliset tutkimukset todellisista kustannuksista julkaistaan.

Kansalaisvaikuttaminen on toimintaa, jolla kansalaiset pyrkivät muuttamaan tai säilyttämään yhteiskunnassa vallalla olevia asioita.
Kansalaisvaikuttaminen sekä suora demokratia on tärkein osa toimivaa todellista demokratiaa.

2. Eduskunta ja valtuustot voivat jo etukäteen ilmoittaa sitoutuvansa tulevaan suoraan kansanäänestyksen tulokseen, tämänkin ardessin tarkoituksen myötä ilmitulleiden kustannusrasitteiden minimoiseksi nykyisen ja tulevan vakavan talousahdingon ehkäisemiseksi ja vahinkojen estämiseksi tulevaisuudessa.
Sekä osaltaan eduskunta ja valtuustot voivat sitoutua suoraan demokraattiseen päätöksentekoon ja selvittää mitä mieltä me kansalaiset/kuntalaiset olemme kustannusten julkistamisesta kuten oikeaan todelliseen demokratiaan kuuluukin.

3. Allekirjoittanut esittää eduskunnalle sekä eri kaupunkien/kuntienvaltuustoille ja hallituksille tästä asiasta kuntalaisaloitteen/kansalaisaloitteen nimilistan kera.

Adressin allekirjoittajan paikkakunnan mukaisesti, asia viedään tiedoksi adressin allekirjoittaneiden mukaisesti sille valtuustolle joka adressin allekirjoittaneen asioita on velvollinen käsittelemään.

Kaikkien allekirjoittaneiden lista menee eduskunnalle/kansanedustajille tiedoksi sekä tämä adressi myös toimii pohjana todelliselle kansalaisaloitteelle, kansalaisaloitteen muodossa

4. Tällä nimilistalla myös eduskunnalle ja valtuustoille selviää kansalaisten ja kuntalaisten tärkeän mielipiteen muodossa, että kansalaiset/kuntalaiset haluavat selvittää tässä adressissa olevien kustannusten sekä tutkimusten tulosten julkistamisen ja tulevaisuudessa kansalaiset/kuntalaiset tulevat halutessaan ehdottamaan kustannuksia vähentäviä toimenpiteitä tämänkin adressin tarkoituksen ja tulosten/tuloksien perusteella, joihin valtuustojen, hallitusten ja eduskunnan on sitouduttava suoran demokratian puitteissa suoran kansanäänestyksen tulokseen/tuloksiin.

Jyri Suominen, Turku.

Muutos 2011 jäsen ja ehdolla ehdokkaaksi