Mäkipellontien koulun pihavälineet

00099 Helsingin kaupunki

Välituntiolosuhteet Mäkipellontien koululla

Hyvä linjanjohtaja Outi Salo,

Me allekirjoittaneet haluamme lapsillemme lasten ikäkauteen sopivat, fysiomotorista kehitystä tukevat pihaleikkivälineet Mäkipellontien koulun pihalle.

Lapsenkokoisissa tiloissa esikouluvuottansa käyvät tulevat ekaluokkalaiset aloittavat koulutaipaleensa lapsen näkökulmasta uudessa, suuressa koulussa  väistötiloissa Mäkipellontien koulurakennuksessa. Koulutietään Haagan ala-asteella aloittavien lasten ja vanhempien tutustumisaamussa kävi ilmi, että remontti  kestää kahden lukukauden sijaan vähintään kolme.

Ammattitaitoinen opetushenkilöstö takaa muuton sujuvuuden koulutyön osalta, mutta olemme huolissamme Mäkipellontien koulun pihasta oppimisympäristönä.

Koulu on palvellut menneinä vuosina yläkoulun ja lukion tarpeita, eikä siellä ole pikkukoululaisille välttämättömiä pihaleikkivälineitä.  Haagan peruskoulun rehtori Matti Koivusalo on kertonut ilmaisseensa huolensa asiasta kouluviraston suuntaan, tuloksena joitakin laatikollisia pihaleluja.

Tulevien koululaisten vanhempina pidämme kestämättömänä ratkaista 360 oppilaan välituntitoiminta muutamilla hyppynaruilla ja palloilla.

Välitunnit ja välituntileikit kiipeilyineen ja keinumisineen ovat kullan arvoista vastapainoa  keskittymistä vaativille oppitunneille ja tarpeellisia karkeamotoristen taitojen päivittäiselle kehittymiselle. Mielekäs välituntileikki  rakentaa osaltaan työrauhaa oppitunneilla.

Haagan ala-asteen ensi vuoden ekaluokkalaiset ovat näillä näkymin Mäkipellontien koulussa ensimmäiset ainutlaatuiset kouluvuotensa. Toivomme, että heille luodaan siihen lasta arvostavat puitteet.

Haagan ala-asteen koulutaivaltaan käyvien oppilaiden puolesta,

Leena Liimatainen    Ota yhteyttä adressin tekijään