Maksullisten tekstiviestien luvatta lähettäminen laittomaksi!

Internetissä kuulee tapauksista, joissa käyttäjä on käynyt vahingossa eri nettisivulla kuin aikomallaan, esimerkiksi sivuston esimerkkinettisivu.org sijaan käyttäjä on kirjoittanut eri päätteen joka on johtanut eri nettisivulle. Tällä sivustolla käyminen aiheuttaa maksullisen tekstiviestipalvelun alkamisen (palvelu varmistaa operaattorin kautta palvelun aloittamisen ilman käyttäjän lupaa). Palvelu toimii ns. palvelumaksun kautta, eli kerran kuussa käyttäjä saa liittymäänsä viestin tyyliä "Soita! Miia 07009XXX" ja loppuun "Krasava 2e". Jopa tämän viestin vastaanottaminen maksaa käyttäjälle rahaa, koska operaattori luulee käyttäjän tilanneen palvelun ja iloisesti lisää kahden euron palvelumaksun käyttäjän laskuun, joka menee eteenpäin tälle Grigorille, joka ilmeisesti pyörittää Krasavan Suomen toimintoja. Addressini tarkoitus on asettaa voimaan laki, jonka nojalla operaattorien olisi pakko purkaa tämä toiminto kuluttajan sitä pyytäessä.