Maksuton perusterveydenhuolto kaikille!

Vantaan kaupunginvaltuustolle

Maksuton perusterveydenhuolto Vantaalle

Terveydenhuollon perusperiaate on, että kaikkien pitäisi saada yhtä paljon, yhtä vaivattomasti ja yhtä laadukkaita terveyspalveluja. Tämä ei ole toteutunut Vantaalla, vaan kasvava epätasa-arvo heijastelee yhteiskunnan yleistä eriarvoistumista. Julkisen terveydenhuollon leikkaukset ovat johtaneet palvelujen heikentämiseen. Ne ihmiset, joilla ei ole varaa kalliisiin yksityispalveluihin, eivät saa kunnollisia terveyspalveluja. Tällä on oma vaikutuksensa tulotasosta riippuvien terveyserojen voimakkaaseen kasvuun.

Maksuttomuuden lisäksi Vantaan terveydenhuollon resursseja on lisättävä. Valtuuston enemmistön Velkaohjelmassa hyväksymät terveydenhuollon leikkaukset on peruttava. Ohjelmassa mainitut terveyskeskuksen asiakkaiden ohjaaminen yksityiseen terveydenhuoltoon ja asiakaskriteerien kiristäminen on peruttava. On luovuttava terveysasemien lakkauttamissuunnitelmista ja taattava perusterveyspalvelut lähipalveluina tarvittaessa uusia terveysasemia perustamalla.

ME ALLEKIRJOITTAJAT VAADIMME KAIKILLE TASAVERTAISIA OIKEUKSIA MAKSUTTOMIIN TERVEYSPALVELUIHIN!

PERUSTERVEYDENHUOLLON ON OLTAVA MAKSUTONTA!

Juha Kovanen

Unto Nikula

Mauri Perä

Erkki Matinlassi

Jos haluat mukaan paperisen adressin allekirjoitusten kerääjäksi, ota yhteyttä adressin alullepanijoihin.

Unto Nikula, Juha Kovanen    Ota yhteyttä adressin tekijään