Malmin lentokentän lentotoiminta on lopetettava

Kymmenien tuhansien ihmisten (ja eläinten) elämä kärsii Malmin lentokentän toiminnasta.

Harrasteilmailulla ei ole mitään yhteiskunnallista arvoa tai merkitystä, mutta jos jotkut haluavat harrastaa lentämistä, tehkööt sen kotinurkillaan ja naapureidensa elämänlaadun pilaten. Sekä Espoossa että Sipoossa on runsaasti lentokenttätoimintaan sopivaa maata; Eirassa, Kaivopuistossa ja Töölössä puolestaan vettä.

Lentokoulutus voi tapahtua aivan missä tahansa; maakunnissa on tilaa, lentokenttiä ja tarvetta elinkeinotoimintaan.

Liikelennot, jos niitä nyt yleensäkään tarvitaan informaatioyhteiskunnan ja internetin aikana, voivat sijoittautua kauemmaksi, esim. Lahden radan varteen.

Pohjoisen Helsigin asukkaiden ei pitäisi olla pakko kärsiä siitä, että 1930-luvulla faktiselle maaseudulle sijoitettua toimintoa ei siirretä uuteen paikkaan.

Malmin lentokentän toiminnan jatkamiselle ei ole mitään rationaalisia perusteita, joten esitän Helsingin kaupungille, että alueen asukkaiden edun ja terveyden nimissä lentotoiminta Malmin lentokentällä lopetetaan niin pian kuin mahdollista, enintään 10 vuodessa.

Jos on mahdollista säilyttää tehtaita ja varastorakennuksia muuttamalla ne toiseen käyttöön, ei voi olla mahdotonta muuttaa rakennushistoriallisesti merkittäviä lentokenttärakennuksia uuteen käyttötarkoitukseen.