matkapykala

Tällä vetoomuksella vaaditaan ettei sähköliiton liittohallitus hyväksy Talotekniikka-alan sähköasennustoimialan työehtosopimukseen suunniteltua matkapykälän muutosta.

Tätä adressia kerätään koska tästä asiasta ei ole järjestetty jäsenäänestystä vaikka tämä muutos on aiheuttanut jäsenistön keskuudessa paljon keskustelua ja muutosta pidetään yleisesti heikennyksenä sopimukseemme.

---Täyttäkää Ammattiosasto kohtaan osaston numero---

-Adressin muoto muutettiin sellaiseksi, että adressin allekirjoittaja saa itse päättää haluaako jättää nimensä näkyviin. Allekirjoitukset joita ei haluta julkistaa pidetään täysin luottamuksellisina-
Jos haluat muuttaa nimesi näkymistä netissä niin ottakaa yhteyttä sähköpostitse vastuuhenkilöön.

-Adressi tarkistetaan ja kerätty nimi määrä annetaan tiedoksi liittohallitukselle-

Kyseisestä muutoksesta voi käydä lukemassa käytävää keskustelua osoitteessa. Informoikaa vetoomuksesta työpaikoillanne!!!
Eniten keskustelua on aiheuttanut seuraavat muutokset:
-Nykyinen käytäntö kilometrit maksetaan aina työhönottopaikasta työmaalle. Uusi pykälä kilometrit maksetaan joko kotoa tai työhönottopaikasta työmaalle riippuen kummasta työmaalle lyhyemmästi.
-Uudessa pykälässä oleva paikallisen sopimisen mahdollisuus.
-uudessa pykälässä kilometrien maksamisessa työmaalle puhutaan varsinaisesta työntekemispaikasta. tässä pelkona tulkinta.

Lisäys vetoomukseen:
Tes muutoksia tehdessä on liitossa ollut käytäntö jos johtokunta ei ole yksimielinen muutoksesta niin ei myöskään liittohallitus ole hyväksynyt kyseistä muutosta. Nyt matkapykalan tilanne on se ettei johtokunta päässyt matkapykälän tes muutos esityksestä yksimielisyyteen 22.5 pidetyssä kokouksessa. johtokunta hyväksyi tes muutoksen äänestyspäätöksellä 9-6 ja siirsi asian liittohallitukselle päätettäväksi ja jonka olemassa olevan käytännön mukaan pitäisi hylätä tes muutos.
Kuitenkin näyttää siltä, että liittohallitus olisi muuttamassa käytäntöä ja hyväksymässä matkapykälän muutoksen enemmistö äänestyspäätöksellä. Hyväksymällä matkapykälän muutoksen jättäisi liittohallitus huomiomatta kaikki ne kannanotot uuden matkapykälän hylkäämiseksi mitä eri osastot ovat asiaan ottaneet. Huomiomatta jäisi myös jäsenistön mielenilmaukset matkapykälän muutosta vastaan.

Tällä vetoomuksella vaadimme liittohallitusta hylkäämään matkapykälän tes muutoksen.

--KÄY KATOMASSA JA OTTAMASSA OSAA MYÖS HUOLTO JA KUNNOSSAPITOALAN SOPIMUKSESTA TEHTYYN VETOOMUKSEEN OSOITTEESSA WWW.ADRESSIT.COM/HUOLTOJAKUNNOSSAPITO

Tapio, Antti, Samu, Janne, Tuomas, Jari Jne...    Ota yhteyttä adressin tekijään