Tiedotusvälineiden otettava vastuu toimistaan Jokelassa

Toimittajien ylilyöntejä ja kyseenalaista käyttäytymistä on kuvattu tarkemmin internetsivulla http://www.jokela-adressi.fi 11.11. julkaistussa avoimessa kirjeessä. Samaan aiheeseen liittyen on alettu keräämään virallista adressia Jokelassa. Tämä adressi, ja siihen kerätyt nimet toimitetaan hallituksen edustajalle.

Tämä nettiadressi on luotu ensisijaisesti mahdollisuudeksi esittää tukensa viralliselle, tiedotusvälineiden anteeksipyyntöä ja selontekoa vaativalle adressille. Näin myös niillä henkilöillä, jotka eivät henkilökohtaisesti pääse Jokelaan allekirjoittamaan virallista adressia, on mahdollisuus esittää tukensa asialle. Myös tämän adressin allekirjoitusten määrä toimitetaan eteenpäin, tiedotusvälineille ja hallituksen edustajalle.

Lyhyesti siis:
Me adressin allekirjoittaneet vaadimme tiedotusvälineiden virallista anteeksipyyntöä ja selontekoa omasta toiminnastaan Jokelan ampumavälikohtauksen ja sen jälkiselvittelyjen aikana. Toivomme myös, että tämä johtaa mahdollisimman laajaan keskusteluun ja median toiminnan eettisyyden arviointiin.

EDIT 15.11. klo 20:16:

Nimien kerääminen adressiin päättyy illalla tiistaina 20.11. Adressi luovutetaan keskiviikkona 21.11.2007 eduskuntatalolla. Adressia vastaanottamassa ovat pääministeri Vanhanen, peruspalveluministeri Risikko, opetusministeri Sarkomaa sekä viestintäministeri Linden.

EDIT 21.11. klo 10:01:

Nimilista on tulostettu ja toimitetaan eduskuntaan myöhemmin tänään. Kiitoksia kaikille allekirjoittaneille. Jätän adressin vielä toistaiseksi nettiin, mutta nimiä ei toimiteta enää eteenpäin.