Metzis nuorisotilan puolesta

Kaupunginjohtajan ehdotus Ylöjärven vuoden 2014 talousarvioksi on valmistunut. Kaupunginhallitus käsitteli esitystä kokouksessaan 4.11.2013. Talousarviomateriaalissa sivistysosastossa ehdotetaan, että Metzis nuorisotila suljettaisiin toistaiseksi.

Metzis nuorisotila on Ylöjärven kaupungin ja seurakunnan yhteistyötä. Tilalla toimii ohjaajana yksi kummastakin paikasta. Yhteistyö on sujunut hyvin ja nuoret viihtyvät Metziksellä. Metziksellä kokoontuu viikoittain useita nuoria.

Nuorisotila Metzis on tärkeä alueen nuorille, se on ainoa paikka Metsäkylässä missä nuoret voivat kokoontua ja tavata toisiaan. Nuorisotilalla on aktiivisesti kävijöitä ja ohjelmaa. On väärin, että nuorten ainoa paikka on nyt sulkemisuhan alla. Mahdollinen Metziksen sulkeminen tulee lisäämään nuorten syrjäytymistä ja turhautumista, osaltaan varmasti myös häiriökäyttäytymistä.

Nuorten tiloista ei tulisi säästää vaan osoittaa heille tällaisina vaikeinakin aikoina, että heillä on paikka minne mennä.

Kirjoita nimesi hyvän asian puolesta!

Kiitos.

Nuorisotila Metzis    Ota yhteyttä adressin tekijään