Mixu ulos Huuhkajien peräsimestä!

Me, Suomen maajoukkueen kannattajat olemme välillä kärsivällisesti, usein kärsimättöminä seuranneet Huuhkajien edesottamuksia arvokisakarsinnoissa ja muissa maaotteluissa. Olemme seuranneet joulukuuseksi kutsutun pelisysteemin evoluutiota, joka on sanalla sanoen ollut lahoamisprosessia muutamilla kimmeltävillä koristeilla silattuina.

Kokonaisuus ei toimi. Sanotaan, että pelissä on positiivisia asioita, eteenpäin on menty, jankutettu sitä, kuinka omaan systeemiin luotetaan ja parannetaan seuraavassa pelissä. Onko menty eteenpäin? Ei.

Kaikkien aikojen karsinnoiksi nimetyt, käynnissä olevat EM- karsinnat ovat olleet totaalinen pannukakku. Ainoa voitto on tullut toistaiseksi Färsaaria vastaan - jo kyseisessä ottelussa nähtiin puolustuspäässä epävarmuutta, joka on ollut toistuva tarina ottelusta toiseen. Porrastus ei toimi sillä tavalla, että puolustuksen heikkoudet saataisiin minimoitua.
Hyökkäyspäässä suomen maajoukkue pyrkii pallonhallinnan kautta tilanteisiin, ja on peluuttanut systeemille täysin käsittämättömästi kärjessä pelaajia, jotka eivät kykene pelitilanteissa fyysisyydellään pitkittämään hyökkäyksiä, pudottamaan korkeita palloja jne.

Viimeisenä hätähuutona Mixu Paatelainen otti EM-karsintojen pelissä Pohjois-Irlantia vastaan 2-0 tappioasemassa sisään Berat Sadikin - miehen, jota lukuisat kannattajat ovat kaivanneet "joulukuuseen" jo pidemmän aikaa. Nähtiin, että Sadik on ollut turhaan poissa joukkueen kokoonpanosta, nähtiin, että "joulukuusen" lahoutta saatiin hieman kompensoitua miehen vahvuuksilla, miksi tämä viivyttely, Mixu?.
Kokonaisuudessaan vuode Huuhkajien peräsimessä ovat osoittaneet, että maajoukkueen sisällä peluutus ja taktinen eteenpäinmeno ei ole toiminut riittävästi. Erikoistilanteissa Suomi ei pelaa hyvin, etenkään hyökkäyspäähän. Virheitä peleissä tehneet pelaajat saavat kuin kiveenhakattuina paikkansa aina avauskokoonpanoon, samoin kuin vaisusti pelanneet pelaajat.

Me, Suomen maajoukkueen kannattajat näemme, että Mika Matti Paatelaisen positiivisuuspuheiden ja "Eteenpäin on menty"- puheen tosiasioiden kieltämisen aika on ohi.
Joissakin asioissa on tapahtunut toki positiivista muutosta, mutta näin pitkän ajan kuluessa kokonaisuuden tulisi olla nkyistä paljon parempi. Maajoukkueen uskottavuus ei kestä Mika-Matti Paatelaisen jatkoa, ei enää tästä eteenpäin.

Tänään, 29.3.2015 tällä addressilla keräämme nimiä. Me VAADIMME: Mika Matti Paatelainen on erotettava välittömästi ja palkattava tässä vaiheessa Huuhkajien peäsimeen uusi mies. Maajoukkueen itseluottamus ja tekemisen taso eivät kestä enää hetkeäkään tässä komennuksessa. Ja ennenkaikkea: ME MAKSAVAT KANNATTAJAT ansaitsemme paljon parempaa.

Addressin tavoitteena on 7000 allekirjoitusta. Se on noin kymmenen kertaa se kannattajien määrä, jota matkusti Pohjois-Irlantiin todistamaan jälleen yhtä valmennuksellisesti täysin keskinkertaista, paikoin jopa ala-arvoista esitystä Suomen maajoukkueelta. 7000 nimen jälkeen, tai viimeistään 15.4.2015 lähetämme addressin allekirjoituksineen palloliitolle käsiteltäväksi. Oletamme, että Mika-Matti Paatelainen on saanut lähteä päävalmentajan paikalta jo ennen sitä. Jos ei, me kannattajat muistamme toiminnan saamattomuuden, muistamme sen pitkään.

Me emme voi muuttaa koko joukkuetta. Valmentajan voimme.
______________________________

Turussa, 29.3.2015
laitinho,  ff2- jalkapalloforumin jäsen ja jalkapallomaajoukkueen intohimoinen kannattaja