Muotialan ohjaajat

Muotialan Validiatalossa on erityisesti syksyllä 2017 ollut vajaata ohjaajien määrässä. Kun on ollut vajaa miehitys, jonotusajat ovat pidentyneet niin että apua on jouduttu odottamaan jopa kaksi-kolme tuntiakin, mikä on jo epäinhimillistä.

Tällaiset jonotusajat ovat haitanneet asukkaiden elämää, koska avun odottamiseen on pitänyt varautua. Sen lisäksi ne ovat aiheuttaneet turvattomuutta, koska pitkän ajan jälkeen asukas on miettinyt, onko apua tulossa. Avun pyytämistä välttääkseen asukkaat ovat myös riskeeranneet turvallisuutensa esimerkiksi siirtymällä itsenäisesti.

Vaikka vajaan miehityksen vuorot ovat näyttäneet menneen hyvin, tähän on saattanut vaikuttaa, että asukkaat ovat tietoisesti pyytäneet vähemmän apua. Ja vaikka ohjaajat ovat yrittäneet tehdä työnsä hyvin, jotkut olennaiset asiat saattavat jäädä silti tekemättä.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Muotialan Validiatalon olot paranevat. Toivomme ensinnäkin, että ohjaajien määrä ei enää vähennettäisi vaan lisättäisiin. Toivomme myös, että sijaisia hankittaisiin aina tilalle.

Asukkaiden hyvinvoinnin ja turvallisuuden lisäksi tämä adressi on tehty myös ohjaajien takia, koska ainainen kiire ja stressi kuluttavat myös heitä. Heidän työnsä on kullanarvoista, ja toivomme heidän viihtyvän työssään Muotialassa.

Muotialan asukkaat    Ota yhteyttä adressin tekijään