MYK-KESKUS RAJOITTAA VAMMAISTEN OIKEUKSIA

MYK-keskus on toiminut Joensuun ja sen lähikuntien alueella jo kymmenen vuoden ajan. Kokeiluksi kaavailtu jäi vakituiseksi toimintamalliksi ja vaikeuttaa nyt eri vammaryhmien mahdollisuuksia liikkua, sekä osallistua normaalisti.

Allekirjoittamalla adressin tuet eri vammaryhmiä elämään ja liikkumaan vammaispalvelulain edellyttämällä tavalla. MYK-keskuksen harjoittama toimintamalli on syrjivä ja alistava, eikä se kuulu tämän päivän toimivaan yhteiskuntaan. MYK-keskus rikkoo toiminnallaan myös YK:n vammaisten oikeuksien sopimusta, joka on ratifioitu myös Suomessa. Myös eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunta on laatinut mietinnön, jonka mukaan vammaispalvelut tulisi jättää kilpailutuksen ulkopuolelle.

Mika Kinnunen (Itä-Suomen yliopisto)    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Mika Kinnunen (Itä-Suomen yliopisto) voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö raiskauksista olla kovemmat tuomiot?