Hämeenlinnan Myllymäen koulu säilytettävä

Hämeenlinna vuokraa jo ensi syksyksi koko nykyisen Normaalikoulun tilat Normaalikoulun nykyisiä oppilaita sekä joitakin Ojoisten koulun luokkia varten. Näin tapahtuu, mikäli lasten ja nuorten lautakunta hyväksyy tilaajajohtajan Markku Rimpelän ehdotuksen kokouksessaan.

Ojoisten koululaisten siirroilla on kiire, koska koululla kärsitään huonosta sisäilmasta. Lapset siirtyvät Normaalikoululle niin, että nykyiset luokkajaot säilyvät. Myös normaalikoululaisten luokkajaot aiotaan säilyttää.

Myllymäen koulukin saatetaan myöhemmin siirtää samaan kokonaisuuteen Erottajakadulle. Rimpelä ehdottaa, että lasten ja nuorten lautakunta selvittäisi tämän asian ensi toukokuuhun mennessä.
Myös se on mahdollista, että vain osa myllymäkeläisistä siirtyisi, ja pienimmät koululaiset jäisivät Myllymäkeen.

Mikäli Myllymäen koulusta tulee osa Erottajakadun isoa koulua, kaupunki vuokraa kaikki OKL:n tilat Suomen yliopistokiinteistöt oy:ltä
Toukokuuhun mennessä selvitetään, kannattaako Myllymäen koulu lakkauttaa ja siirretäänkö Myllymäen oppilaat Erottajakadun uuteen kouluun. Tämä voisi toteutua aikaisintaan vuonna 2013.
Jos Myllymäki-suunnitelmakin toteutuu, kaupunki tarvitsee koulukäyttöön kaikki Normaalikoulun ja OKL:n tilat. Uuden koulun oppilasmäärä olisi yli 900.

Lähde: Hämeen Sanomat 2.11.2011

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Myllymäen koulu säilytetään. ”Kyläkoulu keskellä kaupunkia” on edelleen turvallisempi, läheisempi, perinteisempi kuin suuri ”tehdasmainen” koulu, johon yksittäinen lapsi hukkuu. Myös ahtaat liikennejärjestelyt Erottajakadulla huolestuttavat jo nyt, saati sitten jos oppilasmäärä lisääntyy huomattavasti. Ajattelemme lasten parasta !

Adressi luovutetaan joko tilaajajohtajalle tai Lasten ja nuorten lautakunnalle ennen toukokuun päätöksentekoa.