Myllymäen koulua VASTAAN!

Arvoisa lukija,

olemme opiskelleet Myllymäen Koulun tiloissa kohta jo yli 2 vuotta. Tilat ovat pienet, ahtaat ja puutteelliset. Ruokala ja liikuntasali ovat vielä pahempia. Me n. 380 oppilasta emme mahdu opiskelemaan tässä koulussa, jonka vuoksi pihallemme on tuotu parakkeja.

Myllymäen koulu on ollut käyttökiellossa aikoinaan ja siellä on esiintynyt runsaasti hometta jo monien vuosien ajan. Kouluhan piti purkaa ennen meidän martsarilaisten tuloa sen vuoksi, että koulu on erittäin huonossa kunnossa sekä ilmastoltaan (mm. homeongelmat), tiloiltaan että ulkonäöltään.

Eron entisistä kouluistamme olemme huomanneet siitä, kun opiskelemme koulurakennuksessa, meillä lähes kaikilla opiskelijoilla esiintyy paljon oireita, mm. silmien kuivuminen, päänsärky, kuiva kurkku, nenän tukkoisuus, yskä ja tavallista suurempi väsymys.

Olemme kestäneet tätä jo kauan. Se on vaikuttanut meidän koulukäyntiin paljon; opiskeluun, oppilaskunnan hallituksen toimintaan, viihtymiseen, ruokailuun, urheilemiseen, välitunteihin ja moneen muuhunkin tärkeään asiaan, jotka toimivat muissa kouluissa paljon paremmin.

Tällä hetkellä emme ole päässeet opiskelemaan ollenkaan varsinaisessa koulurakennuksessa, koska siellä oli viikonlopun aikana tapahtunut putkirikko. Olemme joutuneet nyt siis opiskelemaan pelkästään parakeissa. Kaikissa parakeissa ei toimi lämmönjakelu, joten olemme joutuneet opiskelemaan viikon hyvin kylmissä olosuhteissa. Koska parakkeihin ei oikein mahdu kaikki 380 oppilasta viettämään välituntinsa siellä, olemme joutuneet viettämään 10–20 minuutin välitunteja ulkona kovassa pakkasessa (vaihdellut -15 jopa -27). Viime aikoina on esiintynyt kosteusvaurioita, ilmastointi on ollut pois käytöstä. Parakkeihin ja muihinkin luokkatiloihin on valunut sulamisvesiä sisään.

Lukuvuosi lähestyy loppuaan kovaa vauhtia, silti kaiken edellisten asioiden vuoksi on jouduttu perumaan tunteja.

Me oppilaat, opettajat ja koulun muu henkilökunta olemme kyllästyneet tilanteeseen ja vaadimme tähän muutosta!

a)    Me oppilaat emme ole saaneet tarpeeksi tietoa koulumme tilanteesta koskaan, ja meille aina oletetaan että kaikki on hyvin vaikka todellisuudessa näin ei ole.

b)    VAADIMME, hyvin nopeaa muuttoa meidän entiseen kouluun (Martinlaakson Koulu). Meidänhän piti muuttaa jo vuoden taitteessa, mutta silti olemme täällä vielä.

c)    Kukaan koulu ei saa joutua kokemaan samaa mitä me olemme kokeneet. Myllymäen koulun tiloihin ei saa missään tapauksessa laittaa enää ketään opiskelemaan, muutenkin tila pitäisi hävittää mahdollisimman pian.

d)    Päättäjät, tulkaa katsomaan itse, minkälaisissa olosuhteissa me olemme opiskelleet joka päivä jo yli kahden vuoden ajan.

Kiitos!

Ali Salloum (Oppilaskunnan pj.)    Ota yhteyttä adressin tekijään