NAISTEN VEROTUS kiristyy jälleen

Eduskunta on päätymässä siihen, että hiusalan palvelujen alennetun alv:n kokeilu päättyy vuoden loppuessa. Alennetun verokannan kokeilussa hiusalalla on ollut 5 vuotta 9% arvonlisäverokanta. Nyt se on nousemassa kerralla 23 % arvonlisäkantaan vuoden vaihteessa. Kokeilun ydinideana on ollut tukea naisvaltaisen käsityöalan Mahdollisuuksia työllistää itsensä niin, että palvelujen hinnat eivät tule kohtuuttomiksi asiakkaille.

NAISET käyttävät oleellisesti enemmän rahaa hiuspalveluihin verrattuna miehiin vuodessa. Naiset käyvät kampaajalla keskimäärin kerran 6 viikossa, joten vuodessa käyntejä tulee noin 8 kertaa. Jos he käyttävät kerralla rahaa 70 €, se tarkoittaa vuodessa 560 € (513,76 € = palvelun hinta + alv 9% 46.24 €, minkä kampaaja tilittää valtiolle).

Jos NAINEN haluaa myös ensi vuodesta alkaen käydä joka 6 viikko kampaajalla, hänen tulee maksaa vuodessa veroja aiemman 46,24 € sijaan 118.17 €, jos alv nousee 23%:iin. Tämä summa kampaajan on veloitettava asiakkaalta ja tilitettävä valtiolle. Asiakkaan näkökulmasta sama määrä palveluja; 8 kertaa vuodessa tuleekin maksamaan yhteensä 631.93 € (513.76 € palveluista + 118.17 alv 23%).
Siis 71,93 € ENEMMÄN.

NAINEN - haluatko sinä, että sinun verosi nousevat 9 prosentista 23 prosenttiin ???

MIES - haluatko sinä, että puolisosi, ystäväsi ja sinä itse maksaa palveluistasi 14 prosenttiyksikköä
enemmän hiuspalveluista ???

Allekirjoita adressi ja lähde taistelemaan NAISTEN EURON puolesta!