LAKIA ! VILPPILASKUTTAMISEEN NETISSÄ

Varo! Netissä yleistä kirjautumismenettelyä käytetään nyt myös laskutukseen, ja vielä operaattoreiden toimesta.
NYT HUIJATAAN PUHELIMESSA JA NETISSÄ

* PUHELIMESSA **********
# Eli noiden lauseiden välissä sen verran tyhjää, että pienemmällä ruudulla ei välttämättä näkisi heti, että viesti jatkuu, mutta itselläni kun on vähän isompi ruutu kännykässä, niin huomasi, miten oli oikein reilulla kädellä väliä pukattu viestiin.
- Että siis kehtaa mainostaa vielä jotain “tollasta”! Huhhuh, ja epäilyttää, kun ei viesteissä ä:tä ollenkaan.

* NETISSÄ **********
# Tämänkin sivun yläosassa on tänään 18.08–07 MAINOS, menin sivulle ja luvattiin ilmainen soittoääni. Käyttöehdot ovat "piilossa" sivun alaosassa? ja kysymys oletko tutustunut käyttöehtoihin, on ruksattu valmiiksi? Olen yrittänyt irtisanoa itseäni koko systeemistä mutta en ole vielä ymmärtänyt miten se toimii. Sivuilla puhutaan tilauksien perumisesta ja lopettamisesta ja mutta koko funmobilesta irtisanoutumisesta ei puhuta mitään, eikä siihen ole ohjeita.

- Pitääkö mun nyt se puhelinnumero vaihtaa, johon olen niin kiintynyt? Onko se ainut keino?
- (kun oli raksitettu valmiiksi) oon laittanut sähköpostia sinne support@funmobilefi.com, ei vastausta
- Sieltä vastasi, että soita numeroon 942597815, sama nro jonka ilmoittaa suomalaisellakin sivustolla.
-

# Muitakin tietojasi taidetaan luovuttaa, tai myydä. Ihmiset jotka antoivat sähköpostiosoitteen, ovat saaneet ulkomaista roskapostia.
- Itse epäilen niin käyneen, sillä omaan sähköpostiini on alkanut tulla yhtiötä lähellä olevien tahojen viestejä.

# Operaattorit osallisia, sillä ovat itse palvelun tarjoajia, vaikka osoittavat "sormella" muita. Operaattorit itse perivät puhelinlaskuissa (sisältöpalveluina) huijareiden avustuksella.
- Soitin tänään aamulla operaattorin laskutukseen ja sanoivat että pitää ottaa yhteyttä palvelun tarjoajaan...
- Sivulla olevat logot ovat varmaan operaattorien antamia, joten olisiko operaattorien vastuu asiassa olennainen?
- Operaattorit olivat logolla, joka oli sivulla oikeuttanut firman käyttämään niitä menettelytapoja.

# MIKÄ ILMAINEN SE ON, JOKA EDELLYTTÄÄ LIITTYMISTÄ JA KUUKAUSITTAN 14 e MAKSUA?
- Onko kysymyksessä hoono soomi, vai mitä tarkoittaa "liittyminen kaupanpäälle"?

- # # Mitä on tehtävissä? ***********
- allekirjoita adressi http://www.adressit.com/nettivilppi
- Valita operaattorille ja Kuluttajariitalautakuntaan http://www.kuluttajariita.fi/valitus-lautakuntaan/valituslomakkeet/?language=fi&linkID=4&subLinkID=2
- Vaihda operaattoria ja mainitse, että kaikki laskutus ja myös sisältöpalvelujen laskutus alkaa vain tulevista palveluista.
- Liity meidän yhdistykseen.
– Liity puolueeseen
__________
Asioitsija:
heikki.suomalainen@ikikivet.com - http://www.ikikivet.com
Heikki Suomalainen (ROVANIEMI 91)

**********Aikaisempaa julkaisua********************************************
MIKÄ ILMAINEN SE ON, JOKA EDELLYTTÄÄ LIITTYMISTÄ JA KUUKAUSITTAN 14 e MAKSUA?
Huijaava sivu löytyi taas funmobilelta, mutta minnekähän sitä jälleen markkinoidaan ja yhä edelleen oli operaattoreiden nimet logoina esillä.

Kokeile:- Löytyy kirjoittamalla Google:n
ilmainen soittoääni funmobile Funmobile, josta seuraa:
- Lataa Suosituimmat Moniääniset Soittoäänet Funmobile tarjoaa sinulle tuhansia soittoääniä, viimeisimmät pelit ja makeimmat
väritaustakuvat Sinun Kännykkään. Rekisteröidy nyt ja saat ilmaisen

Funmobile - Lataa Suosituimmat Moniääniset Soittoäänet ... - 2 vierailua - 23. joulukuuRekisteröidy nyt ja saat ilmaisen soittoäänen kaupan päälle Funmobile Value Klubista! * Operaattorisi laskuttaa lisäksi tekstiviestin, ...
Onko kysymyksessä hoono soomi, va mitä tarkoittaa "liittyminen kaupanpäälle"?

katso:
http://fi.funmobile.com/registration!input.do?campaign.campaignId=16 - 13k

*************************************
Eli jos annat oman puhelinnumerosi ja lähetät tekstiviestinä tulleen tunnusluvun. www fi.funmobile.com/campaignCredit.do sivulla. Olettaa sivun tekijä ja operaattori sinun tilaavan palveluja? Olettamuksesta alkavat he lähettää laskuja viikoittain vaikka et tilaisi mitään, joten jouduin katkaisemaan puhelinliittymäni välttyäkseni laskutukselta.

Puhelinoperaatoritko mukana vilppilaskutuksessa?
Suosittelen numeron lopettamista, jos tunnet tulleesi petetyksi !!

Laskutuksessa on se vika, että käyttöehdot ovat piilotettu sivun alalaitaan, josta et voi "arvata lukea" ja sen lisäksi sivulla hoputetaan antamaan tunnusluku. Ovat lähettäneet tunnusluvun(pin) numeroon jonka annoin.
heikki.suomalainen@ikikivet.com
*************************************
LISÄYS 22.12.2007
Varo! Netissä antamasta mitään mitä voidaan käyttää yksilöityinä relaatio tietona tietokannoissa (tarkoittaa: siitä, miten "ainutlaatuinen" suure riippuu muista suureista), sellaisia ovat sos.turvatunnus, puhelinnumero, juuri käytössäsi oleva sähköpostiosoite ja (Yhdistetyt tiedot kuten) nimi ja osoite, jne. Ne nimittäin voivat jälkikäteen osoittautua "allekirjoitukseksi" puhelinoperaattoreiden toimesta ja aiheuttaa laskutusta vaikka olemattomasta tilauksesta. Hommaa hoidetaan siten, että todellisia laskuttajan aikeita peitellään "näkymättömiin" ja jälkeen vedotaan "asiakkaan" voineen lukea tai saada tiedon. Nämä laskuttajat vielä ovat saaneet operaattoreiden "ainutlaatuiset" logot käyttöönsä omille mainossivuilleensa, oikein operaattoreiden luvalla. Joten voidaan katoa operaattoreiden olevan mukana tässä vilppilaskuttamisessa, joka tapahtuu nettiä hyväksi käyttäen. Netissä yleistä kirjautumismenettelyä käytetään nyt myös laskutukseen, ja vielä operaattoreiden toimesta.

Heikki Suomalainen    Ota yhteyttä adressin tekijään