Adressi maksullisia vessoja vastaan!

Mielestäni on älytöntä, että Suomessa on paljon paikkoja, joissa WC-käynnistä pitää maksaa. Sehän on aivan järjetöntä! Tarpeet rakon- ja suolentyhjennykselle ovat luonnollisia ilmiöitä ja niiden suorittamisesta on maksettava 0,5-1 euro. hirveää luonnolla rahastusta. Ei ihme, että maamme suurissa kaupungeissa niin usein virtsataan kadulle (en kuitenkaan yleistä meitä suomalaisia).

Esimerkiksi Forumissa on sellainen maksullinen käymälä, jossa on ovien ulkopuolella joku nainen, joka ottaa rahat ja avaa ovet. Sellaisia oli pajon viime vuosisadalla Niin, ja Kampin keskuksen yläkerrassa oli aiemmin isot, ilmaiset ja tilavat toiletit, mutta tänä vuonna ne muutettiin maksullisiksi. Eihän siinä ole mitään järkeä, että ostarilla vessakäynnistä pitää maksaa! Maksu-WC:t tekevät hallaa erityisesti lapsille, vanhuksille ja eturauhasvaivoista kärsiville keski-ikäisille, sillä heidän pidätykykynsä on huonompi kuin muilla. Vessamaksujen pitäisi olla korkeintaan 20 senttiä, jos paikan omistaja haluaa ylimääräisiä hiluja. Mutta mielummin WC-maksut voisi poistaa kokonaan. Erityisesti ostoskeskuksista. Niissähän käy paljon ihmisiä ja ostareiden kaltaisissa isoissa julkisissa paikoissa, jonne kaikki pääsevät, niin tällaisissa paikoissa vessankäyttö on ilmaista. Ei myöskään tarvitse kauaa miettiä, miksi Helsingin rautatieaseman liepeillä on kitkerä pissan aromi. Siellähän rahastetaan luonnolla!

Allekirjoita tämä adressi, jos olet hädän hetkellä kyllästynyt kaivamaan kuvetta, etkä enää halua haistella kusisia katuja. Ja jos hätä yllättää, eikä vessaa ole lähellä, niin kyllähän sitä voi mennä vaikka jonnekkin puiston puun juurelle, syrjäkujalle tai johonkin muuhun syrjäiseen paikkaan. Koiratkin saavat hoitaa tarpeensa siellä, mikseivät siis ihmisetkin?