Norppa-adressi

Me allekirjoittaneet vaadimme Suomen valtiolta välittömiä toimenpiteitä Saimaannorpan suojelemiseksi. Haluamme, että Saimaalla kielletään verkkokalastus, moottorikelkkailu ja moottoriveneily ympärivuotisesti. Jos norpan suojelu tästä huolimatta ei näytä toimivan, vaadimme, että Suomen valtio lunastaa kaikki norppien elämää ja ennen kaikkea lisääntymistä häiritsevät Saimaan ympäristön asunnot ja kesämökit ihmishäirinnän minimoimiseksi ja perustaa 10-henkisen norppasuojelutoimikunnan, johon kuuluu 8 biologia ja kaksi eläinlääkäriä, norppien hyvinvoinnin takaamiseksi. Lisäksi vaadimme, että hätätilassa Suomen valtio on varustautunut toimittamaan joko osan, tai kaikki populaation jäljellä olevat yksilöt sellaiseen tilaan tai tarhaan, jossa populaation kantaa voidaan hätätilassa ylläpitää ja lisätä. Mallia Suomen valtio voi ottaa Kiinan pandakeskuksista. Vaadimme myös kansainvälisen yhteistyön lisäämistä näiden tavoitteiden toteuttamiseksi.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Katja Löytynoja voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö yleisestä asevelvollisuudesta luopua?