Nummi-Pusulan lukion oppilaiden opinnot loppuun omassa lukiossa

Lohjan kaupunki aikoo lakkauttaa Nummi-Pusulan lukion säästösyistä. Lakkautus aiotaan kuitenkin tehdä välittömästi eikä asteittain, jolloin lukion oppilaat joutuvat suorittamaan opintonsa loppuun Lohjan lukiossa. Monelle oppilaalle tämä tarkoittaa käytännössä valmistumisen viivästymistä vuodella ja muuttoa Lohjalle. Tilanne on oppilaiden ja henkilöstön kannalta kohtuuton saatavaan säästöön nähden.

Nummi-Pusulan lukion oppilailla ei ollut mitään tietoa lakkautussuunnitelmasta heidän hakiessaan tähän kouluun. Välitön lakkautus on myös kuntaliitossopimusten hengen vastainen. Kaupungin pitäisi noudattaa ennustettavaa, oikeudenmukaista ja luottamusta herättävää politiikkaa myös vaikeina aikoina. Tilanteesta syntyvä epäluulo ja pettymys saattaa päätöksen toteutuessa vaarantaa Lohjalla pitkään valmistellun palveluverkkouudistuksen onnistumisen.

Lakkautuksesta lopullisen päätöksen tekee kaupunginvaltuusto. Lohjan nuorisovaltuusto on perustanut tämän avoimen adressin vedotakseen valtuutettuihin, jotta Nummi-Pusulan lukion oppilaat saisivat suorittaa opintonsa loppuun omassa koulussaan. Jos haluat että Nummi-Pusulan lukion oppilaat saavat suorittaa opintonsa loppuun omassa koulussaan, allekirjoita ja jaa adressi!

Rebecka Streng, Lohjan nuorisovaltuusto    Ota yhteyttä adressin tekijään