Lisää rahaa nuorten mielenterveysongelmiin...

23.09.2008 Tapahtui ampumavälikohtaus Kauhajoella. Eikä ollut edes vuottakaan edellisestä tragediasta, joka sattui Jokelassa. Molemmat eivät harrastanut ampumaurheilua tai metsästystä.

Eduskunta leikkasi nuorten sosiaalihuollosta rahaa, kun tarvitsivat aivan johonkin muuhun.

Jos eduskunta siirtäisi lisää määrärahoja sosiaalihuoltoon, voisimme rakentaa aivan uudenlainen tavan hoitaa mielenterveysongelmia.

Vaikka se olisi 1-10 euro kuukaudessa lisää veroa kuukaudessa.

Voitaisiin antaa nuorille 2 - 4 kertaa vuodessa mahdollisuus käydä puhumassa kuraattorin kanssa tai terveydenhoitajalle. Yleensä joillekin nuorille se on liian iso kynnys tulla puhumaan kasvotusten, jos kutsuttaisiin niin, ehkä saattaisivat tullakin. Esimerkkinä rakennettaisiin nettiin jonkinlaisia yhteisöjä, joissa nuoret purkavat murheitaan kavereille ja / tai auttaville ihmisille. Itselläni olisi todella hyvä idea tuollaisen nettisivun rakentamiseen ja sisältöön.
Myös voisi olla enenemän koulutuspaikkoja sosiaalialan alan koulutuksille, jos ei ole riittävästi kuraattoreja, tai muita sosiaallityöntekiöitä, niin hyvä keino olisi lisätä koulutuspaikkoja.

Olisiko jo nyt aika alkaa tehdä jotain, jotta voittaisi ennalta ehkäistä tällaiset hyvin traumaattiset tapaukset.

Keravan puukottaja oli todella ahdistunut ja hän pääsi mielenterveys hoitojonoon; joka taisi olla jopa 3 kuukautta pitkä. Liian pitkä.

Tähän kyllä keksisi keinoja saada rahaa, joka menisi hyvään tarkoitukseen, eli nuortemme hyvinvointiin. Jonotusaika pitää tippua, ei saa olla yli 3 viikkoa. Yleensä koulussa saattaa olla yksi kuraattori ja muutama terveydenhoitaja 500 hengen koulussa. Tällaisten takia pitää keksiä erilaisia keinoja, jotta voimme parantaa yhteiskuntaamme.

Mahdollisimman paljon nimeäjiä, jotta saadaan paljon mediasta huomiota.

Lisää tietoa masennuksista ja sen oireesta. http://www.vaestoliitto.fi/murkun_kanssa/mielenterveys/

Linkitetään tätä linkkiä kavereille, sukulaisille, tutuille, erilaisille keskustelusivuille, jotta saadaan paljon nimeäjiä: http://www.adressit.com/nuortenmielenterveysongelmat

Lisätkää tämä Facebook:kiinne, niin kaverinnekin huomaavat hyvän asian

Lähetetään kavereille/sukulaisille/tuttaville kännykällä teksti viestin, joka menisi tällä lailla: "Kirjoita sinäkin adressi, jonka tarkoituksena on saada lisää rahaa nuortenmielenterveysongelmiin.

Tällä tavalla saataisi massaviestitys, jolla saamme suuria määriä allekirjoituksia päivässä. Tällä hetkellä tulee noin 3-10 allekirjoitusta päivässä.

11.05.2009 TILANNEKATSAUS
Olemme nyt luovuttaneet adressin Vantaan kaupunkivaltuustolle.

Kysymyksiä ja ideoita otan ilonmielin vastaan. Yritin ehtiä vastaamaan kaikkiin posteihin. asko.joensuu(AT)luukku.com