Nuppulinnan ja Purolan asemien säilyttäminen

VETOOMUS NUPPULINNAN  JA PUROLAN SEISAKKEIDEN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA

Me, Nuppulinnan-Linjamäen-Vanhankylän-Purolan  alueen asukkaat sekä muut junaliikenteen kannattajat vetoamme liikenne- ja viestintäministeriin, VR:n päätöksentekijöhin ja Tuusulan kuntaan,  että Nuppulinnan ja Purolan seisakkeet saavat toimia jatkossakin, ja että junaliikennettä pikemminkin parannetaan kuin vähennetään.

Päärata tarjoaa Nuppulinnalle ja Purolalle erinomaiset liikenneyhteydet. Hallituksen ja maailmanlaajuisten ilmastopoliittisten linjausten mukaista on autoliikenteen vähentäminen ja joukkoliikenteen suosiminen. Tätä päämäärää VR voi toiminnallaan edistää.

Nuppulinnassa asema ja juna on tärkeä monelle. Työmatkaliikenteeseen se on erinomainen, koska junalla pääsee suoraan Helsingin keskustaan, jopa nopeammin kuin autolla. Monet pyöräilevät tai tulevat kävellen, osa tuodaan autolla asemalle, osa jättää auton asemalle. Nuppulinnasta ja Purolasta ei ole bussiyhteyksiä mihinkään.  Jos Nuppulinna lakkautettaisiin, matka pyörällä asemalle esimerkiksi Linjamäestä kasvaisi 10 minuutista puoleen tuntiin. Se on pitkä matka joka päivä,  joka säällä, ja joka vuodenaikana.  Monet nuoret käyttävät junaa koulumatkoihinsa.

Purolassa on merkittävä teollisuusalue, jonne monet työntekijät tulevat junalla.

Pääradan varteen on jo nyt noussut uusia asuinalueita, ja tulevaisuudessa radan läheisyys tulee olemaan tärkeä kriteeri uusien alueiden syntymisessä.

Lakkauttamisen sijasta voitaisiin tehdä parannuksia, kuten järjestää parempi kameravalvonta, jolloin pyörän uskaltaisi jättää asemalle, mikä osaltaan lisäisi junan käyttöä.

Nuppulinnassa, 18.1.2014

Eeva-Liisa Nieminen    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Eeva-Liisa Nieminen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…