OKL:n pysyttävä Savonlinnassa

Savonlinnan opettajankoulutuslaitoksessa on poikkeuksellisen laaja-alainen opettajankoulutus, johon kuuluu mm. neljä ainutlaatuista vahvuutta: lastentarhanopettajankoulutus, käsityön ja kotitalouden opettajankoulutus, taito- ja taideaineita korostava luokanopettajankoulutus sekä yhtenäisen perusopetuksen opettajankoulutus. Savonlinnan OKL on siis vahvasti profiloitunutta. Opettajaksi opiskelevat tarvitsevat harjoittelukoulun, jolla on resursseja ja kykyä tutkimukseen ja kouluopetuksen kehittämiseen tieteellisin metodein. Edellytys tämän velvollisuuden suorittamiseen on opiskelijoiden pedagogisen ajattelun ja ammatillisen identiteetin pitkäjänteinen ohjaaminen ja opastaminen. Tätä ei voisi järjestää tavallisessa kaupunginkoulussa, jossa ei ole siihen erikoistunutta henkilökuntaa. Savonlinnan normaalikoulu on siis opiskelijoille, tuleville opettajille, hyvin merkittävä. Savonlinnan normaalikoulu on monipuolinen harjoittelukoulu Itä-Suomessa ja se palvelee Suomen kansainvälisesti tunnustettua koulutuspolitiikkaa. Kaiken tämän lisäksi, eikä vähiten tärkeänä, se antaa erinomaista opetusta yli 400 savonlinnalaiselle koululaiselle.

Savonlinnan normaalikoulu on säilytettävä elinvoimaisena Savonlinnan opettajankoulutuksen rinnalla Suomen koululaitoksen ja suomalaisten koululaisten hyväksi.

Savonlinnan normaalikoulu    Ota yhteyttä adressin tekijään